۱۳۹۵ تیر ۵, شنبه

نگاهی به ساختار بند ۸ زندان اوین

#ایران - نگاهی به ساختار بند ۸ زندان اوین



بند ۸ زندان اوین دارای ۴ طبقه و ۴ سالن است که هر سالن دارای هفت تا ۸ اتاق و در هر اتاق بطور میانگین یکصد و پنجاه زندانی محبوس هستند. اغلب زندانیان این بند زندانیان عادی با جرایم سرقت و جرایم مالی می باشند. این بند گنجایش اینهمه زندانی را ندارد. بنابراین اکثر زندانیان کف خواب هستند و به سختی جا برای هر زندانی وجود دارد. افراد مجبورند چسبیده به هم بخوابند. 
زندانیان سیاسی علی معزی و آرش صادقی و بهنام موسیوند در این بند در محلی بنام حسینیه محبوس هستند. بدلیل ازدحام و جمعیت خارج از ظرفیت بند تعدادی از زندانیان در مکانی بنام حسینیه زندانی هستند.
در طبقه آخر بند اغلب زندانیان اتباع خارجی با اتهام جاسوسی هستند که ملیت بیشتر آنها سومالیایی است. این بند حدود 21زندانی سیاسی هم دارد. 
این بند بسیار غیربهداشتی و فاقد مینیممهاست. دليل غير بهداشتي بودن و عدم رسيدگي هاي بهداشتي اين  بند پر از شپش و حشرات آلوده به بيماريهاي مختلف ميباشد.
بيماراني با بيماريهاي ايدز و هپاتيت در بين زندانيان هستند كه بدون هيچ رسيدگي و يا بدون در اختيار داشتن امكانات درماني و بهداشتي؛ عامل انتقال بيماري به ساير زندانيان مي شوند و هيچ گونه جداسازي بين اين بيماران و سايرين وجود ندارد .
بعلت وجود حشرات موذی كه عامل انتقال بيماري از بيماران ايدز هستند نگراني براي انتقال بيمارهاي مختلف به ساير زندانيان بويژه زندانيان سياسي وجود دارد. 
چند روز قبل دولت آبادي برای سرکشی بندها رفته بود بدلیل وخامت بهداشتی این بند حاضر به رفتن به این بند و شنیدن مشکلات زندانیان نشد. 
دارو در اختيار بيماران قرار نمي گيرد و اگر مي نيمم دارويي نيز به بند برسد بين زندانيان عادي بصورت قاچاق تا 20 هزار تومان خريد و فروش ميشود چون زندانيان نياز جدي به دارو دارند و مجبور به اين كار هستند.
وضعيت وخيم غيربهداشتي اين بند شرايط را براي زندانيان بويژه زندانيان سياسي مشكل و زمينه ايجاد بيماريهاي مختلف کرده است.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر