۱۳۹۵ مرداد ۴, دوشنبه

رئیس جدید بند هشت اوین فاقد سلامت روحی و روانی

‫#‏ایران‬ -‫#‏حقوق_بشر‬-رئیس جدید بند هشت اوین فاقد سلامت روحی و روانی 


بنا به اخبار منتشره رئیس جدید بند هشت زندان اوین بنام سلمانی فردی فاقد سلامت روحی و روانی است. وی که فاقد مدرک تحصیلی بوده و مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی دارد٫از زمان روی کار آمدنش با دستورات و قوانین جدید٫موجبات تشدید فشار بر زندانیان را فراهم آورده است.
در اولین دستور به اجرا درآمده در این بند، زندانیان سیاسی حق اجتماع و یا جمع شدن بیش از دو نفر را ازدست‌داده‌اند.همچنین در رابطه با هواخوری با فشارهایی روبرو هستند.زندانیان  تهدید شده اند اگر اعتراض کنند با برخوردهای شدیدتر روبرو خواهند شد. 
اما نکته جالب توجه که فقدان سلامت روحی روانی رئیس جدید را بارزتر می کند٫دستور وی جهت کشتن حیوانات و ریختن سم کشنده در آب حیوانات است.
طبق شهادت عده ای از زندانیان سیاسی و امنیتی زندان اوین، مدیر بند هشت اوین فاقد سلامت اخلاقی و همچنین سلامت روحی و روانی است.این فرد در وارد کردن اقلام ممنوعه و مواد مخدر روان گردان به داخل زندان اوین دست دارد.
گفته میشود سلمانی پیش از این٫کارمند ساده اجرای احکام اوین بوده است و هیچ گونه تجربه کاری مرتبط با مدیریت بند های زندان را نداشته است.
لازم به ذکر است زندانیان سیاسی بند هشت زندان اوین به دلیل عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و عدم رسیدگی بهداشتی در وضعیت خطرناکی قرار دارند.
زندانیان سیاسی بند ۸ زندان اوین که در حال حاضر در وضعیت بد بهداشتی به سر می‌برند، بارها با نوشتن نامه اعتراض خود را به وضعیت موجود به گوش مسئولین امر رسانده‌اند؛ اما تاکنون هیچ‌گونه اقدامی جهت برطرف کردن این موضوع صورت نگرفته است.
زندانیان سیاسی همراه با زندانیان عادی که چندی از آن‌ها دارای بیماری ایدز و هپاتیت هستند، در یک‌بند نگهداری می‌شوند. به دلیل عدم رسیدگی بهداشتی، ساس و شپش‌ در این بند به‌مراتب بیش از بندهای دیگر یافت می‌شوند و این موجودات می‌توانند باعث انتقال بیماری‌های خطرناک برای زندان سیاسی باشند.
وضعیت زندانیان بیمار در این بند بسیار وحشتناک است درحالی‌که زندانی بیماری جهت اعزام به بهداری باید در کوتاه‌ترین زمان چهار روز انتظار بکشد.
این بند با جای دادن بیش از ۲۰۰ زندانی دارای یک کتابخانه ۱۵ نفرِ است که روزانه تنها چهار ساعت به علاقه‌مندان اجازه استفاده می‌دهد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر