۱۳۹۵ تیر ۳۰, چهارشنبه

ممانعت از شیمی درمانی علیرضا گلیپور

#‏ایران‬ -‫#‏حقوق_بشر‬- ممانعت از شیمی درمانی علیرضا گلیپور



بنا به اخبار منتشره وضعیت جسمی علیرضا گلیپور نامناسب بوده و حدود یک هفته است که از شیمی درمانی وی جلوگیری بعمل می آید. 
علیرضا گلیپور زندانی سالن 12 بند 7 زندان اوین٫مبتلا به سرطان ریه و غدد لنفاوی٫بیماریهای قلبی و تنفسی وضعیت جسمی خوبی ندارد. 
بنا به گفته خانم آزیتا قره بیگلو در مصاحبه با هرانا آقای گلیپور به تازگی عمل جراحی شده و تومورش را خارج کرده اند اما یک هفته است که روند شیمی‌درمانی متوقف شده است. درحال حاضر نیز وضعیت جسمانی خوبی ندارد. خانم بیگلو اضافه می کند:ایشان بیمار هستند و بیماری شان نیز بسیار جدی است. سرطان ریه و غدد لنفاوی دارد. تاکنون دوبار عمل جراحی شده است. عمل دوم به صورت لیزری انجام شد. در حال حاضر نیز تحت درمان است و دارو مصرف می کند.آقای گلیپور از ناراحتی قلبی نیز رنج می‌برد که شکنجه های اخیر وی این موضوع را تشدید کرده است. ایشان وضعیت خوبی ندارد چرا که درمان بیماری‌هایش هزینه بر بوده و نیازمند زمان نیز هست.
وی افزود: این زندانی سیاسی به‌محض انجام عمل جراحی به زندان بازگردانده شد در صورتی که بایستی در بیمارستان تحت نظر و استراحت مطلق قرار می‌گرفت.
خانم بیگلو وکیل علیرضا گلیپور در مورد وضعیت حقوقی پرونده اعلام کرد:آقای صلواتی پرونده را بعد از صدور حکم تفکیک نکردند. با متهم ردیف دوم پرونده به دیوان عالی کشورفرستاده شده است. قرار است که در وقت فوق‌العاده رسیدگی شود. شماره پرونده و شعبه را نمی دانیم چون محرمانه است. منتظریم زودتر پرونده بازگردد و به اجرای احکام برود. پرونده ایشان اگر به اجرای احکام بیاید می‌توان روند درمانی را از سرگرفت.
قریب به پنج سال است که آقای گلی‌پور رای قطعی ندارند.نداشتن رای قطعی و بازداشت موقت اصلا به نفعش نیست. ما هیچ اعتراضی روی پرونده نگذاشتیم تا پرونده هرچه سریعتر به اجرای احکام برود. متهم ردیف دوم آقای سرابی اعتراض به رای گذاشته بود که به دلیل عدم تفکیک پرونده هردو با هم به دیوان رفته است. اگر این پرونده قابل تفکیک نیز نبود بایستی بدل پرونده را به اجرای احکام می فرستادند.
علیرضا گلیپور دانشجوی مخابرات، کارمند وزارت ارتباطات و فناوری و عضو انجمن نخبگان در مهر91 توسط وزارت اطلاعات دستگیر و مدت یک سال در بند 209 تحت بازجویی بود.
وی در تاریخ 30 فروردین 1395 پس از 4 سال بلاتکلیفی توسط قاضی صلواتی محاکمه و به 39 سال و نه مال حبس و 174ضربه شلاق محکوم شد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر