۱۳۹۵ مرداد ۲, شنبه

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی جاری در زندانها

#‏ایران‬-‫#‏حقوق_بشر‬-اعتصاب غذای زندانیان سیاسی جاری در زندانها






امروز شنبه 2 مرداد1395 تعدادی از زندانیان سیاسی در زندانهای ایران جهت اعتراض به شرایط زندان دست به اعتصاب غذا زده اند.

ارژنگ داوودی امروز ششمین روز اعتصاب غذای خود را می گذراند. آقای داوودی 63 ساله ٫ازروز 27 تیر95  با دادن فراخوانی به مجامع بین المللی حقوق بشری٫اعلام اعتصاب غذا و دارو کرد. خواسته این زندانی سیاسی بازدید از زندانهای ایران توسط احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر ملل متحد و جلب توجه جهانی به وضعیت زندانیان سیاسی و عادی و شرایط وخیم زندانها در ایران می باشد.
آقای داوودی در قسمتی از بیانیه اش می نویسد:
بارها و بارها حتی زندانیان عادی از من میخواهند که کاری برای این زندانیان بکنید، من هم جز قطرات وجود جانم چیزی دیگری در کف ندارم، به همین دلیل از امروز یکشنبه ۲۷ تیرماه ۱۳۹۵ اعلام اعتصاب غذا و دارو مینمایم شاید که توجه جهانی به این وضعیت جلب گردد.
زندانی سیاسی رسول حردانی٫ بیست و دومین روز اعتصاب غذای خود را در شرایطی میگذراند که روز گذشته پزشک زندان از زدن مسکن به وی خودداری کرد.مسئولین زندان رجایی شهر به عمد از تحویلگیری برگه اعتصاب غذای وی خودداری کردند. به این وسیله از به رسمیت شناختن اعتصاب وی خودداری کرده  و این زندانی را از رسیدگیهای حداقل پزشکی محروم کردند.رسول حردانی 34 ساله که از 17 سالگی دستگیر و 17 سال است در زندان به سر می برد٫ازروز شنبه 12 تیر ماه در اعتراض به روند نگهداری غیرقانونی خود در زندانها دست به اعتصاب غذا زده است.

در بند زنان زندان اوین نوکیش مسیحی مریم نقاش زرگران، از روز 15 تیر در اعتراض به جلوگیری نهادهای امنیتی از آزادی مشروط، دست به اعتصاب غذا زده و با توجه به سابقه بیماری هم اکنون در شرایط وخیم جسمانی است.خانم زرگران پیش از این عمل قلب داشته و مبتلا به دیسک کمر و آرتروز و پوکی استخوان است. خواسته این زندانی آزادی بی‌قید و شرط  است.

همچنین بنا به اخبار شهروند ترکمنستان باتیر شاه محمد اف؛ زندانی بند 4 زندان رجایی شهر از تاریخ 19 تیر 95 در اعتراض به وضعیت پرونده اش و عدم رسیدگی به آن در اعتصاب غذاست.این زندانی شهروند ترکمنستان بوده و یکی از خواسته هایش ملاقات با سفیر کشورش می باشد.


در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر