۱۳۹۵ مرداد ۲, شنبه

مهدی فراحی شاندیز:برای جوانانی که بیگناه بدست نیروی انتظامی کشته می شوند

#ایران -#حقوق_بشر- ترویج خشونت و سرکوب در جامعه برای چیست؟



مهدی فراحی شاندیز زندانی سیاسی بند ده زندان رجایی شهر تا کنون سه بار به اتهام توهین به خامنه ای در دادگاه های مختلف محاکمه شده و جمعا به نه سال حبس محکوم شده است.
این زندانی سیاسی به مناسبت کشتار جوانان بیگناه بدست نیروی انتظامی مقاله ای نوشت.
متن این مقاله به شرح زیر است: 

ترویج خشونت و سرکوب در جامعه برای چیست؟

این روزها اخبار ضرب و شتم و کشتن جوانان در ایران بدست نیروی انتظامی عنوان برخی از خبرها شده که بسیار تاسف برانگیز است.
راستی نقش پلیس در هر کشوری چیست؟ آیا نیروی انتظامی در نظام منحوس ولایت فقیه نقش پلیس را مانند سایر کشورهای جهان ایفا می کند؟
چرا نیروی انتظامی در ایران این قدر خشونت اعمال می کند و دست به سرکوب عریان جوانان به بهانه های مختلف می زند؟
آیا جوانانی که این روزها جان خود را از دست داده و یا در اغما در انتظار مرگ هستند؛ مستحق چنین برخوردهای وحشیانه ای بودند؟

کار پلیس در شهرها استقرار نظم و تامین حفظ مال و جان اشخاص است. اما آیا این نظم با خشونت برقرار می شود؟ هرگز
در کشور اشغال شده ما توسط ولایت فقیه؛ پلیس و نیروی انتظامی هم ابزاری در دست نظام شده تا با سرکوب هر چه بیشتر و دخالت در شخصی ترین امور زندگی مردم؛ مانع بروز هر اعتراضی از جانب مردم باشد.

در ایران کنونی نیروی انتظامی به عامل دزدی؛ وقوع جرم؛ اعمال خشونت نسبت به زنان و سرکوب پنهان و آشکار در سطح جامعه تبدیل شده است. 
نیروی انتظامی در تابستان هر سال تحت عنوان آخوند ساخته بدحجابی وحشیانه ترین برخوردها را با زنان ایران دارد و در صورت مقاومت زنان و دختران جوان ایرانی براحتی در سطح شهر اقدام به اعمال خشونت علیه آنان و ضرب و شتم دختران می کند. 
در حقیقت طی حاکمیت ۳۷ ساله رژیم ضدبشری ولایت فقیه؛ یکی از عملکردهای ثابت نیروی انتظامی اعمال خشونت علیه زن ایرانی بوده است. به همین دلیل است که زنان در انظار عمومی و در جامعه امنیت ندارند و وقتی هم که مورد تعرض قرار می گیرند جرات اینکه به پلیس مراجعه کنند را به خود نمی دهند. چون بارها در خبرها شنیده و در فیلمهایی که در همین صحنه ها ضبط شده شنیده و دیده ایم که زنانی که بخاطر بدحجابی دستگیر شده اند مورد تعرض جنسی توسط نیروی انتظامی قرار گرفته اند .

راستی وقتی در شهرهای مختلف زنان را مثله می کنند و به بهانه های مختلف می کشند و یا وقتی به صورت زنان در شهرها اسید می پاشند؛ نیروی انتظامی کجاست؟ راستی چرا هیچیک از جانیانی که به صورت زنان اسید می پاشند در دادگاههای علنی محاکمه نشده اند؟
چرا جوانان در هر جشن و پایکوبی حتی برای فارغ التحصیلی شان توسط نیروی انتظامی مورد حمله و هجوم قرار می گیرند و با ضرب و شتم زیاد جریمه نقدی هم بایستی بپردازند؟چرا جوانان را بخاطر شرکت در یک جشن شبانه شلاق می زنند؟

از همه اینها که بخش ناچیزی از عملکرد نیروی انتظامی است میتوان نتیجه گرفت که کار این نظام واپسگرا چیزی جز اعمال سرکوب و خشونت در شهرها نیست. این نظام با هر آنچه جشن و شادی است؛ در تعارض است. و با بهانه های مختلف سرکوب را نهادینه کرده تا بتواند چند صباحی بیشتر به حیات ننگین اش ادامه دهد. اما این خیالی باطل است چرا که مردم ما همت کرده اند که آزادی و صلح و دوستی را در 
کشورمان ایران مستقر سازند و بساط دار و جراثقال و سرکوب به بهانه دین و کل نظام ولایت فقیه را از بیخ و بن برکنند. بی شک آن روز دور نیست.

زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز
دوم مرداد ۱۳۹۵

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر