۱۳۹۵ تیر ۳۱, پنجشنبه

سهیل عربی سه سال زندان زندان بدون مرخصی

#‏ایران‬ -‫#‏حقوق_بشر‬-سهیل عربی سه سال زندان زندان بدون مرخصی


زندانی سیاسی سهیل عربی مدت سه سال در زندان بدون مرخصی است.
سهیل عربی متولد سال 1365 متاهل و دارای یک دختر به نام روژان در تاریخ 16 آذر 94 توسط نیروهای اطلاعات سپاه ثارالله دستگیر شد.
وی سپس به بند انفرادی دو الف منتقل و به مدت دو ماه توسط اطلاعات سپاه بازجویی شد. تفهیم اتهام این زندانی سیاسی در شعبه ۱۲ دادسرای فرهنگ و رسانه انجام شد. اتهامات وی فعالیت تبلیغی علیه نظام باستتاد عکس هایی که سهیل عربی از راهپیمایی های سال هشتاد و هشت و سرکوب مردم معترض توسط نیروهای بسیج گرفته بود و همچنین عکسهایی با سوژه های اجتماعی از سطح شهر مثل برخورد نامناسب گشت ارشاد با مردم ؛فقر ؛ اعتیاد و ...٫توهین به مقامات (بدلیل نوشتن مقاله های انتقادی)٫توهین به خمینی از طریق نوشته و درج کاریکاتور٫اهانت به مقدسات و ...اعلام شد. 
سهیل عربی پس از اتمام بازپرسی به بند 350اوین منتقل شد و در خرداد ماه ۱۳۹۳اولین دادگاه برای رسیدگی به اتهام سب النبی در شعبه هفتاد و یک کیفری استان به ریاست قاضی خراسانی تشکیل شد .بنا به کیفرخواست نماینده دادستان و حکم قاضی و دو نفر از مستشاران٫سهیل عربی بابت سب النبی محکوم به اعدام شد .
وکلای آقای عربی بر اساس اینکه هیچ گونه مطلبی که مصداق سب باشد در مقالات وجود نداشته و صرفا نقد مذهب بوده است٫درخواست تجدید نظر دادند.اما قاضی تجدید نظر علی رازینی نه تنها حکم را تایید کرد٫ بلکه یک اعدام دیگر به جرم فعالیت گسترده در جهت تحریک مردم علیه نظام و دعوت به راهپیمایی و بی دین کردن ده ها هزار جوان به احکام اضافه کرد.
وکلای آقای عربی مجددا در خواست اعاده دادرسی کردند و پس از نه ماه تلاش وکلا و همسر آقای عربی و البته رسانه ای شدن پرونده و فشار نهادهای حقوق بشری حکم توسط قاضی اسلامی نقض شد و به شعبه هم عرض فرستاده شد .
حکم این زندانی سیاسی پس از دو سال تحت فشار بودن خود و خانواده اش٫این حکم شکست. ولی تحت فشار سپاه٫میزان محکومیت این زندانی به ۲۲ سال حبس (اشد مجازات 5 سال)تبدیل شد.
با قانون تجمیع احکام حکم این زندانی سیاسی به هشت سال و نیم ماه حبس٫صد ضربه شلاق٫دو سال فعالیت تحقیقی دینی اجباری دردفتر مصباح یزدی و دو سال ممنوع الخروجی از کشور پس از اتمام دوران حبس می باشد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر