۱۳۹۵ مرداد ۴, دوشنبه

تداوم اعتصاب غذای مریم نقاش در بیست و یکمین روز

‫#‏ایران‬ -‫#‏حقوق_بشر‬-تداوم اعتصاب غذای مریم نقاش در بیست و یکمین روز 



نوکیش مسیحی مریم نقاش زرگران  اعلام کرد،تا زمانی که به خواسته وی رسیدگی نشود در اعتصاب غذا خواهد ماند.
 امروز دوشنبه چهارم مرداد مریم(نسیم) نقاش زرگران بیست و یکمین روز اعتصاب غذای خود را در وضعیتی می گذراند که حال جسمی و وخیم گزارش شده است.
مریم نقاش زرگران مبتلا به بیماری قلبی بوده اعتصاب غذا وضعیت وی را وخیم تر از پیش خواهد کرد.
مسئولین زندان به خواسته های وی رسیدگی نکرده اند .با این حال وی اعلام کرد که تا رسیدن به خواسته هایش به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.لازم به ذکر است که خواسته وی آزادی بی قید و شرط است.
هم پرونده ای خانم نقاشان٫ کشیش ایرانی-آمریکایی سعید عابدینی بود که با فشار دولت ایالات متحده و نهادهای حقوق بشری چند روز پس از توافق هسته ای در راستای تبادل زندانیان میان ایالات متحده و جمهوری اسلامی پس از گذراندن حدود سه سال و نیم  از دوران محکومیت هشت ساله خود آزاد شد،اتهام او فعالیت تبلیغی برای مسیحیت واقدام امنیت ملی بوده است.
اما  خانم نقاش زرگران که متهم ردیف دوم این پرونده فعالیت های مسیحی میباشد٫ همچنان در سکوت خبری دوران محکومیت خود را میگذراند.
خانم زرگران در تاریخ ششم خرداد ماه ،به علت عدم رسیدگی به وضعیت بیماری اش و عدم آزادی مشروط و مرخصی درمانی یکبار دست به اعتصاب غذا زده بود که پس از گذشت ۱۱ روز از اعتصاب غذا به مرخصی فرستاده شد.
روز دوشنبه  ۷ تیر ماه ۱۳۹۵ پس از تهدید به مصادره وثیقه   از سمت مسئولین زندان  اوین پس از ۱۷ روز تاخیر  و نیمه تمام ماندن دوره درمان به زندان بازگشت.
درخواست ما از نهاد های حقوق بشری  این است که جهت آزادی بی قید و شرط این زندانی مسیحی که تنها به خاطر باورهای مذهبی اش در زندان بسر میبرد تلاش کنند.
 مریم نقاش زرگران  در آگوست سال ۲۰۱۳ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.وی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به ۴ سال حبس محکوم شد.
اعتصاب غذای دوم وی از تاریخ 15تیر آغاز شده است. 


در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر