۱۳۹۵ تیر ۳۰, چهارشنبه

49 سال زندان برای 7 هموطن آذربایجانی

‫#‏ایران‬ -‫#‏حقوق_بشر‬-49 سال زندان برای 7 هموطن آذربایجانی



7 تن از بازداشت شدگان بازی تراکتورسازی و الجزیره به 49 مال حبس محکوم شدند.بنا به گزارش اویان نیوز 7 تن از دستگیرشدگان بازی فوتبال بین تراکتورسازی و الجزیره٫جعفر رستمی راد، علی احمدی، علی صراف، علی سعادتی، عسگر عبادزاده، کسری داوودی و سیامک سیفی به چهل و نه ماه زندان محکوم شدند.
این حکم توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز صادر شد.اتهام ایشان تشویق اذهان از طریق حضور در ورزشگاه ٫حمل پرچم و دادن شعارهای قوم گرایانه وعکس گرفتن از ماجرا اعلام شد. همچنین ایشان متهم شدند که باعث طرح و پیگیری این ماجرا در رسانه ها شده اند.
این هموطنان آذربایجانی پیش از این  در بهمن ماه سال ۹۳ همراه با 12 تن دیگر از بازداشت‌شدگان بازی تراکتورسازی و الجزیره، به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق هیاهو و جنجال در استادیوم ورزشی یادگار امام به ۳ ماه و یک روز و۳۰ ضربه شلاق در شعبه ۱۰۴ عمومی و جزایی تبریز محکوم شده بودند.
همچنین لازم به یادآوری است که روز ۸اسفند۹۱ در جریان اولین بازی آسیایی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز مقابل الجزیره امارات، ده ها تن از شهروندان آذربایجانی و طرفداران تیم فوتبال تراکتورسازی در شهر تبریز بازداشت شدند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر