۱۳۹۵ مرداد ۱, جمعه

13 مرداد جلسه دادگاه تجدید نظر امیرامیرقلی برگزار می شود

#‏ایران‬ -‫#‏حقوق_بشر‬-13 مرداد جلسه دادگاه تجدید نظر امیرامیرقلی برگزار می شود



امیر امیرقلی دانشجوی رشته مدیریت صنعتی در دانشگاه آزاد قزوین؛ پیشتر به دلیل فعالیتهای سیاسی و دانشجویی در شهریور سال ۸۷ بازداشت و متعاقب آن از دانشگاه نیز اخراج شد. 
نیمه شب ۱۰ آذر ماه سال 1393 ماموران امنیتی به منزل امیر امیرقلی، هجوم برده و منزل او را مورد بازرسی قرار داده٫ برخی وسایل شخصی وی را ضبط کرده و با خود بردند. 
این فعال مدنی با حکم بازپرس شعبه ۶ دادگاه شهید مقدسی بازداشت شد. 
امیر امیرقلی که در تجمعی در حمایت از مردم شهر کوبانی بازداشت شد٫از 10 آذر ماه سال ۹۳ زندانی ا‌ست.
پس از بازداشت٫وی حدود دو ماه در انفرادی های بند ۲۰۹ اوین و تحت بازجویی و شکنجه بود. عمده بازجوییهای وی در رابطه با شرکت در تجمعات تهران٫در حمایت از کوبانی بود. این تجمعات در حمایت از مردم کوبانی در مقابل حمله داعش، حمايت از دستفروشان مترو در مقابله با مأموران شهرداري كه به ضرب و شتم آنها پرداخته بودند و منجر به قتل دستفروش شده بود٫برگزار شده بود. 
او پس از پایان بازجویی ها؛ به بند هشت زندان اوین منتقل شد.
بند هشت زندان اوین در حال حاضر یکی از بدترین بندهای زندان اوین است که تعداد زیادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی بر خلاف اصل تفکیک جرائم و در ازدحام و بدون کمترین امکانات در آن نگهداری می شوند.
امیر امیرقلی روز دوشنبه ۲۰ بهمن در شعبه ۶ بازپرسی دادسرای شهید مقدس (واقع در زندان اوین) توسط بازپرس ناصری تفهیم اتهام شد. توهین به مقدسات، توهین به رهبری، اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی، اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات و تبلیغ علیه نظام بخشی از اتهاماتی است که به امیر امیرقلی وارد شد.
وی در روزهای پایانی بهمن ماه 1394 در دادگاهی توسط قاضی صلواتی به 21 سال زندان محکوم شد.
این زندانی سیاسی در اعتراض به وضعیت و شرایط زندان از 21 فروردین سال جاری تا 11 اردیبهشت اعتصاب غذا کرد.با توجه به وضعیت جسمی و تهدید ابتلا به بیماری قند ٫جمعی از فعالین سیاسی و مدنی در نامه ای از وی به تاکید درخواست شکستن اعتصاب غذا کردند.وی همچنین در دو اعتصاب غذای حمایت از آقای جعفر عظیم زاده ٫همراه با دیگر زندانیان شرکت داشت.
در اردیبهشت ماه سال جاری سازمان عفو بین الملل در بیانیه‌ای با عنوان امیر امیرقلی، فعالی که در ایران به دو دهه زندان محکوم شده٫ ضمن برشمردن موارد متعدد نقض حقوق این فعال مدنی و وضعیت نامناسب سلامت وی، از مقامات ایرانی خواست تا او را بدون قید و شرط آزاد کنند و اطمینان دهند که او از شکنجه و رفتار نامناسب در امان است.
دادگاه تجدید نظر این زندانی سیاسی در تاریخ 13 مرداد ماه با وکالت آقای نعمت احمدی برگزار خواهد شد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر