۱۳۹۵ آبان ۴, سه‌شنبه

بیانیه جوانان شهرستان سرباز در سالگرد اعدام ۱۶ جوان بلوچ

#ایران – #حقوق_بشر-بیانیه جوانان شهرستان سرباز در سالگرد اعدام ۱۶ جوان بلوچ



همه اقوام و ملت ها روزهایی دارند که فراموش نمی کنند و آن روز در تقویم آن ملت برای همیشه جای می گیرند و هرگز محو نمی شود .
"4 آبان" روزیست که بلوچستان و ملت بلوچ هرگز آنرا را فراموش نمی کند و این روز با تاریخ بلوچ در تقویم این ملت ثبت شده و 4 آبان نشانه و گویای حقد و کینه دشمنان بلوچ با او هست. 
روزی که 16 جوان بلوچ انتقام جویانه برچوبه دار رفتند و جام شهادت را نوشیدند ٫ دلیلی روشن بر جنایت و دشمنی حاکمیت بر این ملت شدند، حاکمیت با زیر پا گذاشتن همه قوانین بین المللی 16 جوان که در زندان بودند را نصف شب از خواب بیدار می کند و بدون اطلاع قبلی، و اجازه ملاقات و تماس با خانواده شان به جلادان کینه توز خود می سپارد.

بنابر برخی گزارشات رسیده این جوانان قبل از اعدام به شدت شکنجه شدند و جلادان با کارد بر جان آنها افتادند و بعد از کلی شکنجه آنها اعدام شدند راستی آیا تا حال با خودت فکر کردی چرا جنازه های این جوانان را به خانواده آنها تحویل ندادند!؟ 
آیا تحویل ندادن جنازه این عزیزان که خلاف قوانین بین المللی هست خودش دلیلی روشن بر این ادعا نیست که این جوانان قبل از اعدام به شدت شکنجه شدند و بر بدن اینها آثار شکنجه بوده و حاکمیت نخواسته که کسی متوجه شود که آنها قبل از اعدام شکنجه شدند برای این جنازه ها را تحویل خانواده ها نداده و مدعی شده که خودش آنها را دفن کرده است؟

جزء قوانین بین المللی هست که محکوم قبل از اعدام با خانواده ملاقات و تماس داشته باشد و جنازه او تحویل خانواده او داده شود تا طبق وصیت و آیین خودشان مراسم تشیع جنازه عزیز خودشان را بجا بیاوند اما جنازه این عزیزان تحویل خانواده داده نشد تا بر آنها نماز میت بر طبق آیین و مذهب خوب بخوانند و دفن کنند، تنها قبرهایی نشان دادند و مدعی شدند این قبر فرزندان شما هست!  

گذشته از این خانواده ها از رسانه های دولتی شنیدند که 16 نفر اعدام شده و بعد که اسم ها اعلام شدند متوجه شدند که فرزند ما جزو اعدام شده گان هست.
که محمد مرزیه دادستان زاهدان بعد اعدام در رسانه های داخلی اعلام کرد که :این افراد صبح امروز شنبه (۴ آبان ماه) در پاسخ به اقدام تروریستی شب گذشته سراوان و شهادت مرزبانان، اعدام شدند. و پیش از این در خصوص پاسخ قاطع به حرکات تروریستی سطح استان اخطار داده بودیم.

محمد مرزیه در حالی از اعدام انتقام جویانه که به گفته وی در پاسخ به حمله جیش العدل صورت گرفته اطلاع داد که هنوز هیچ کس از افراد خانواده اعدام شدگان اطلاعی از این اعدام نداشتند، و بعدها مشخص شد که ۸ نفر از این افراد به جرم مواد مخدر و ۸ نفر دیگر به جرم سیاسی در زندان بودند و پرونده تعدادی از آنها هنوز در پروسه قضایی قرار داشت و عده ای حکم غیر اعدام دریافت کرده بودند اما به طور ناگهان اعدام شدند.

از میان آنها دستکم رسانه ای شد که حبیب الله ریگی شورکی مطابق با دادنامه به شماره ۸۹۰۹۹۷۵۴۱۶۱۰۰۸۲۹محکوم به یازده سال حبس بود و سلمان میایی حکم قضایی برای وی صادر و محکوم به زندان و تبعید در زندان خرم آباد بود.
اسامی اعدام شدگان: ناظر ملازهی – مهرالله ریگی ماهرنیا – عبدالوهاب ریگی – حبیبالله ریگینژاد شورکی -سعید نارویی – حامد وکالت – سلمیان میائی – ایوب بهرام زهی -اعظم گرگیج فرزند – داود میربلوچ زهی – حسن رضایی- حبیب توتازهی – ناصر شه بخش – احمد دهمرده – حسین براهویی و نجیب الله بهادری .

4آبان 95
جمعی از جوانان شهرستان سرباز


در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر