۱۳۹۵ مهر ۲۸, چهارشنبه

از فحاشی و ضرب و شتم رئیس مددکاری تا احضار به حفاظت و پرونده سازی جدید برای زندانی بهنام ابراهیم زاده

 #ایران – #حقوق_بشر-از فحاشی و ضرب و شتم رئیس مددکاری تا احضار به حفاظت و پرونده سازی جدید برای زندانی بهنام ابراهیم زاده



زندانی سیاسی و فعال کارگری بهنام ابراهیم زاده در نامه ای از داخل زندان به شرح ضرب و شتم خود توسط رئیس مددکاری زندان پرداخته و می نویسد:

موضوع توهین، اهانت و درگیری از سوی رئیس مددکاری زندان، مهرآبادی در روز سه شنبه ۱۸ مهرماه ۱۳۹۵ با من زندانی سیاسی بهنام ابراهیم زاده در حضور دیگر مسئولان زندان از جمله زارعی رئیس اجرای احکام در پی درخواست تقبل بخشی از هزینه برای ترمیم دهان و لثه هایم و بی تفاوتی مسئولان زندان، نه اولین بوده و نه آخرین خواهد بود.

متاسفانه مسئولان زندان اینبار هم در کمال وقاحت و بی شرمی آشکار تمام ارزش های انسانی را زیر پا گذاشته و کینه توزانه روز شنبه ۲۴ مهرماه ۱۳۹۵ بدون آنکه اجازه بدهند حتی دارو و قرص های ضروری را همراه خود بردارم به بند چهار انتقالم دادند و همزمان با انتقالم به بخشی از دست نوشته ها و مطالب و وسایل شخصی بنده دستبرد زدند.

حفاظت زندان با وجود آنکه من از مهرآبادی رئیس مددکاری شکایت کرده بودم ولی اینبار هم آنها به جای رسیدگی به شکایت و دادخواهی من روز یکشنبه ۲۵ مهرماه ۱۳۹۵ مرا به حفاظت احضار کردند و با دستور محمدمردانی رئیس زندان برای بازکردن پرونده جدید مرا مورد بازجویی قرار دادند. درج این خبر به  جرم آنکه زندانی توان پرداخت هزینه های درمان را نمی تواند تقبل کند آنقدر باورنکردنی است که اولین واکنش های هر شنونده ای تردید در صحت خبر است.

اما در جست و جوی این اتفاق مشخص می شود که در اصل این خبر تردیدی نیست و وظیفه شناسی برایشان از معنا و اعتبار افتاده است. رئیس مددکاری نه تنها به مسئولیت خودش آگاه نیست بلکه از انسانیت و اخلاق هم سقوط کرده است باید گفت اخیرا جایگاه و شان دایره مددکاری به جای حمایت و رفع مشکلات زندانیان خود تبدیل به سپر و مانعی شده است تا آن ها از دستیابی به راه حل های قانونی نیز محروم گردند.

 رئیس مددکاری و دیگر مسئولان مسئولیت و وظیفه اصلی خود را فراموش کردند تا مورد توجه چه کسی قرار گیرند؟! آیا خواست من زندانی که در طول هفت سال حبس و زندان اکنون بخشی از دندان هایم خراب و نیاز به ترمیم پیدا کرد و از مددکاری خواستم که بخشی از هزینه ترمیم دندان هایم را تقبل کند، خواست غیرقانونی و زیاده خواهی است؟! چرا تماما بر خلاف ماده های قانونی سازمان زندان ها ماده ۶۹ که تاکید بر مراقبت های پزشکی و بیمارستان و مواد ۱۰۲، ۱۰۳، ۱۰۴، ۱۱۱، ۱۱۸ مسئولیت هزینه معاینه و درمان را برعهده زندان گذاشته دور می زنند و رعایت نمی کنند؟!

بهنام ابراهیم زاده – فعال کارگری و کودک – بند ۴ در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر