۱۳۹۵ آبان ۹, یکشنبه

اعتصاب غذای گروهی هواداران بازداشت شده محمدعلی طاهره در زندان فشافویه و قرچک ورامین

#ایران – #حقوق_بشر-اعتصاب غذای گروهی هواداران بازداشت شده محمدعلی طاهره در زندان فشافویه و قرچک ورامین



هواداران بازداشت شده محمد علی طاهری در زندان‌های فشافویه (تهران بزرگ) و قرچک ورامین (ندامتگاه شهر ری)، در اعتراض به برخوردهای خشونت‌آمیز و غیرقانونی ماموران امنیتی از ساعات اولیه بازداشت دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده‌اند.به خانواده های این زندانیان پاسخ درستی از طرف مسئولین داده نمی شود.

این افراد که همه از شاگردان و هوادارن محمد علی طاهری هستند، در زمان بازداشت مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته‌اند و در وضعیت جسمانی نامناسب بدون اینکه جراحات آنها مداوا شده باشد، در ادامه برخوردهای به اصلاح تنبیهی، به زندان‌های بدنامی همچون فشافویه و قرچک ورامین منتقل شده‌اند. این دو زندان از جمله زندان‌هایی هستند که زندانیان در آن از ابتدایی‌ترین امکانات بهداشتی برخوردار نیستند.
برخی از بازداشت‌شدگان در زمان انتقال به زندان، بر اثر ضرب و شتم ماموران دچار شکستگی و جراحت‌های شدید بوده و نیازمند رسیدگی‌های فوری پزشکی بوده‌اند.
امین ذوقی یکی از بازداشت‌شدگان در روز دوشنبه ۳ آبان‌ماه ۱۳۹۵، از جمله افرادی است که به دلیل ضرب و شتم ماموران دنده و سرش شکسته شده است.
وی در زمان بازداشت در برابر نیروهای امنیتی مقاومت کرده بود و توسط ۱۵ مامور یگان ویژه، به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دنده و سرش شکسته است.

همچنین بنا به آخرین اخبارپنج تن از دستگیر شدگان  امروز آزاد شدند.

  خانمهای بازداشتی در زندان قرچک ورامین، ملیکا کاوندی، زهرا شفیعی، بهارک  آذرنیا و ناهید بابازاده  همچنان در اعتصاب غذا به سر می برند و اعلام کرده اند که قصد خروج از زندان را نداشته و تا آزادی محمدعلی طاهری به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر