۱۳۹۵ بهمن ۹, شنبه

کلارا فرستمن :زینب جلالیان را آزاد کنید

#حقوق بشر #ایران -سازمان بین المللی جبران خواهان آزادی زینب جلالیان شد




زندانی سیاسی زینب جلالیان ٫زندانی محکوم به حبس ابد در ایران در نهمین سال حبس خود در زندان خوی بسر می‌برد. 
مدیر یک سازمان بین‌المللی در یک جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل، بار دیگر پرونده زینب جلالیان را مطرح کرده و خواهان آزادی او شده است.
 مدیر سازمان بین المللی جبران با حضور در نشستی که به مناسب بیست و‌پنجمین سالگرد آغاز کارگروه بازداشت‌های خودسرانه شورای حقوق بشر سازمان ملل، در ژنو برگزار شده بود، پرونده زینب جلالیان را بار دیگر مطرح کرد.

کلارا فرستمن با تاکید بر اینکه سازمان ملل، حکم به غیرقانونی بودن بازداشت زینب جلالیان داده است، خواستار گردن نهادن دولت‌ ایران به این حکم شد.
زینب جلالیان طی یک محاکمه غیرمنصفانه به حبس ابد محکوم شده و پس از بازداشت و در روند دادرسی بارها به شدت شکنجه شده است. کوبیدن سر به دیوار به نحوی که موجب شکستگی پیشانی و تورم چشم‌ها شد، زدن کابل به کف پا، بازجویی با چشم‌بند و دست‌بند و پابند، در حالی که دست‌ها و پاهای وی به هم زنجیر شده بود و تهدید به تجاوز بخشی از این شکنجه‌ها است.

زینب جلالیان، فعال سیاسی کورد، تنها زندانی سیاسی زن محکوم به حبس ابد است . وی طی دوران حبس به بیماری ناخونک چشم مبتلا شده است اما مقامات حکومتی و قضایی حتی از دادن مرخصی درمانی به او خودداری می کنند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر