۱۳۹۵ بهمن ۵, سه‌شنبه

اعتراض تعداد زیادی از زندانیان سیاسی و عادی رجایی شهر به وضعیت گرمایش زندان

#حقوق بشر #ایران -اعتراض تعداد زیادی از زندانیان سیاسی و عادی رجایی شهر به وضعیت گرمایش زندان



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام٫صبح امروز 5 بهمن ماه تعداد زیادی از زندانیان بند ده زندان رجایی شهر٫در اعتراض به قطع بودن گاز و خاموش بودن سیستم گرمایشی این بند، به محل افسر نگهبانی و نزد رئیس بند مذکور مراجعه کرده و نسبت به این موارد اعتراض جدی بعمل آوردند.
در این اعتراض که با پیشرو بودن زندانیان سیاسی حاضر در آن بند، از جمله بهنام ابراهیم زاده و سهیل بابادی و مهدی فراحی شاندیز همراه بود، حدود ۱۰۰ نفر از زندانیان عادی نیز حضور داشتند.
طبق گزارشات واصله از سوی زندانیان آن بند، سرمای هوا بقدری در آن محیط آزار دهنده است که زندانیان آن مجبورند که با پوشیدن چندین شلوار و پلیور و کلاه بر سر، در اتاق های خود بنشینند.
 هفته هاست که در این خصوص، از طریق فعالان حقوق بشر، اطلاع رسانی های گسترده صورت گرفته است ولی مسئولین زندان یا وعده های واهی در رابطه با تعمیرات اساسی داده اند و یا آب پاکی را به دست زندانیان معترض ریخته و عنوان کرده اند که اینجا زندان است و خانه خاله یا هتل نیست که آب گرم و امکانات رفاهی میخواهید!
ضمنا بارها از سوی گرامی مسئول بند ده این زندان  گرامی، به زندانیان اعلام شده است که برای تعمیر تاسیسات بند، زندانیان باید مبلغی در حدود ۴میلیون تومان را جمع آوری کرده و به زندان اهدا کنند تا اقدامات لازم بعمل آید.
 در کشوری که طبق گزارشات رسمی بانک مرکزی، ذخایر ارزی آن بالغ بر ۱۳۵ میلیارد دلار اعلام گردیده و هر روزه اخبار متعددی از اختلاس های چند هزار میلیاردی مسئولان دولت های سابق و فعلی اش به گوش میرسد، و رییس دستگاه قضایی آن فقط ماهیانه مبلغی بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان از محل سود سپرده های مردمی، به حسابهای شخصی خود واریز میکند و برادر رییس جمهور دولت تدبیر و امیدش! هدیه املاک ۱۴ میلیارد تومانی دریافت میکند، آیا سزاوار است که زندانیان فاقد شغل و درآمد، برای تعمیر تاسیسات زندان، مجبور به پراخت میلیونی هرینه های آن کنند؟

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر