۱۳۹۵ بهمن ۲, شنبه

مرگ مشکوک فهیم کریمی زندانی سیاسی کُرد در زندان ارومیه

#حقوق بشر #ایران -مرگ مشکوک فهیم کریمی زندانی سیاسی کُرد در زندان ارومیه 



روز جمعه ۲۴ دی، فهیم کریمی ریک آبادی، زندانی سیاسی کُرد در زندان ارومیه جان خود را از دست داد.

نهادهای امنیتی ارومیه علت مرگ این زندانی سیاسی کُرد را عارضه قلبی اعلام کردند.
آنها خانواده این زندانی سیاسی را تحت فشار قرار داده‌اند که از هرگونه اظهارنظر در مورد دلایل مرگ فهیم کریمی و مراحل تحویل پیکر وی با رسانه‌های جمعی خودداری نمایند.
اخیرا فهیم کریمی توسط یکی از نهادهای امنیتی شهرستان ارومیه بازداشت شده بود و با وجود پیگیری‌های مکرر خانواده، دستگیری ایشان از طرف مقامات امنیتی انکار شده بود، اما روز بیست و چهارم دی‌ماه از طرف دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه به خانواده فهیم کریمی ریک آبادی اطلاع داده شد که وی در زندان مرکزی ارومیه به دلیل عارضه قلبی درگذشته است.
این زندانی سیاسی کُرد در سال‌های دهه‌ی هفتاد به دلیل عدم همراهی با طرح مسلح شدن روستاییان کُرد (بسیج) بر ضد گروه‌های سیاسی مخالف ایران به مدت ۱۱ سال در مراکز مختلف اطلاعاتی و امنیتی، تحت سنگین‌ترین شکنجه‌های روحی و جسمی قرار گرفته بود.
همچنین حکومت ایران طی سال‌های گذشته تمامی املاک شخصی وی و خانواده‌اش را به نفع خود مصادره کرده و نهادهای امنیتی برای منصرف کردن ایشان از پیگیری وضعیت اموالش بارها او را تهدید به بازداشت کرده بودند، لذا تلاش‌های وی برای اعاده اموال و دارایی‌های مصادره شده‌اش به نتیجه‌ای نرسید.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر