۱۳۹۵ بهمن ۷, پنجشنبه

خواهرم شهناز امید ناامیدان چرا دستگیرش کردند؟

#حقوق بشر #ایران -از شعله پاکروان



بعنوان یکی از جمع مادرانه فریاد میزنم شاید به گوشش برسد  : شهناز عزیزم دلم برایت پر میکشد . کجایی خواهرم ؟

ساعتهاست با خودم کلنجار میروم که بفهمم چرا خواهرم شهناز را دستگیر کرده اند . میگویم شاید اختلاس کرده . میبینم مبراست . چرا که در خانه ای کوچک در مرکز شهر زندگی میکند .


دیوز خبر شدم که خواهرم شهناز دستگیر شده است . مامورین به محل کارش مراجعه کرده و تحت الحفظ به خانه اش برده اند . بازرسی مفصلی از خانه کرده و وسایل زیادی را ضبط کرده اند . وقتی دخترش را دیدم مثل هر دختر جوانی که مادرش در خطر است ، نگران و گریان بود . من و مادران دیگر دلداریش دادیم در حالیکه پر بودیم از خشم . کجای دنیا مادری که پسر بلند بالای جوانش را در خیابان کشته اند دستگیر میکنند ؟ کجای دنیا شهروندی که نسبت به مشکلات دیگر انسانها بی تفاوت نیست و با تمام گرفتاریهایش سعی میکند به دیگران کمک کند دستگیر میکنند ؟ شهناز زنی ست که با مهربانی وافرش سعی کرد مرهم دل خانواده های داغدار باشد . زنی که برای جوانان بسیاری مادری کرد . در شادیهایشان شاد شد و در غمهایشان همدرد . زنی که در هر لحظه از زندگیش مادر بود با تمام مشخصات یک مادر حقیقی . جوانان اطرافش میتوانند گواهی دهند که او مثل یک مادر نصیحتشان کرده به راست کرداری . اگر اشتباهی از جوانان سر میزد این شهناز بود که دعوایشان میکرد مثل مادر خودشان . بیراه نیست که خیلی ها او را به اسم مامان شهناز میشناسند . از جوانان زندانی تا کسانی که هیچ فعالیت اجتماعی یا سیاسی یا مدنی نمیکنند او را مثل مادر خودشان دوست دارند . خانواده های زیادی میتوانند گواهی دهند که او قسمت زیادی از درامد خود را که با سختی بدست میاورد برای آنها آذوقه و مایحتاج میخرید تا در غیاب نان اورشان گرسنه نمانند . او بندرت برای خودش چیزی میخرید . با حداقل ها زندگی میکرد تا بتواند دیگران را از گرسنگی نجات دهد . 
اکنون دومین روزی ست که از شهناز بی خبریم . مقاماتی به دخترش گفته اند شنبه میتواند برای پیگیری به مراجع قانونی مراجعه کند . امیدواریم صبح شنبه خبر آزادی شهناز را بشنویم . از همه دلسوزان این سرزمین میخواهم از همه راههای ممکن برای بازگشتن شهناز به خانه کوچکش که خانه امید ناامیدان است تلاش کرده و غم را از دل دردمندمان بردارند .

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر