۱۳۹۶ دی ۱۷, یکشنبه

حمله گارد زندان به زندانیان سیاسی عقیدتی اهل سنت رجایی شهر

#حقوق_بشر #ایران - حمله گارد زندان به زندانیان سیاسی عقیدتی اهل سنت رجایی شهر



بر اساس گزارشهای رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ روز شنبه ۱۶ دی ماه؛ گارد زندان گوهردشت به بهانه سرکوب اغتشاش به  بند ۷ سالن ۲۱ زندان رجایی شهر حمله کردند. گارد در یورش به سالن محل زندانیان سیاسی عقیدتی اهل سنت؛ آنها را به شدت ضرب و شتم کرده و مقداری از وسایل آنها را شکسته و تخریب کردند. 
بر اساس همین گزارش سر چند تن از زندانیان با ضرب باتوم شکسته شد. تعدادی از زندانیان به ضرب باتوم از ناحیه دست و پا زخمی و خون آلود شدند. 
به گفته منبع مطلع؛ مسئول زندان از طریق تحریک زندانیان موسوم به داعش از طریق اقدام به تکفیر؛ ضرب و شتم زندانیان سیاسی عقیدتی اهل سنت باعث ایجاد درگیری در این بند می شوند.
 مسئولین زندان مدتی است که زندانیان موسوم به زندانیان داعش را به سالن ۲۱ بند ۷ که محل زندانیان سیاسی اهل سنت است فرستاده اند. زندانیان اهل سنت بارها به این موضوع اعتراض کرده و خواهان جدا کردن این زندانیان از این بند و انتقالشان به بند دیگر شدند.
اما مسئولین زندان با هدف ایجاد درگیری در بین زندانیان سیاسی - عقیدتی به این موضوع اعتنایی نکرده و با تحریک تعدادی از زندانیان بر علیه تعدادی دیگر؛ فضای این سالن را خراب کرده و باعث ایجاد تشویق و دودستگی و درگیری بین زندانیان شدند.
سپس به بهانه سرکوب اغتشاش وارد و زندانیان را سرکوب کرده و مورد ضرب و شتم قرار دادند.


کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #گارد - #کیاشهر #گوهردشت#اهل_سنت #کرج#رجایی_شهر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر