۱۳۹۶ بهمن ۹, دوشنبه

اخبار نقض حقوق بشر ایران در روز دوشنبه ۹ بهمن ماه ۱۳۹۶

#ایران  #حقوق_بشر- #ایران  #حقوق_بشر- اخبار نقض حقوق بشر ایران در روز دوشنبه ۹ بهمن ماه ۱۳۹۶



خلاصه ای از مهمترین اخبار نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی در ایران در روزی که گذشت؛ کاری است از کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام است که برای اطلاع شما مختصری از خبرها را مشاهده می کنید. 


- زندانی سیاسی بند هفت زندان اوین سهیل عربی در پنجمین روز اعتصاب غذای خود به محل نامعلوم منتقل شد. وی تهدید شد که در صورتی که با آرامش و رضایت حاضر به انتقال نشود با خشونت و با حمله گارد مواجه خواهد شد. 

- به دنبال درخواست پدر زندانی سیاسی  ماهر کعبی از دادگاه انقلاب شهرستان شوش برای اعطای مرخصی به این زندانی در روز پنجشنبه ۵ بهمن، این دادگاه از پذیرش این درخواست خودداری کرده و آنها را به وزارت اطلاعات احاله داد. دو روز بعد از تحویل این درخواست به وزارت اطلاعات، از اداره اطلاعات این شهرستان با خانواده زندانی سیاسی ماهر کعبی تماس گرفته شد و آنها را تهدید کردند.

- ‌روز دو‌شنبه۹بهمن‌ماه؛ دایه شریفه مادر رامین حسین پناهی که در بیدادگاه رژیم آخوندی در سنندج به اعدام محکوم شده است نامه‌ای به خانم آنگلا مرگل صدراعظم آلمان نوشته است که به شرح زیر است:
بخاطر ندارم که کی و چه روزی در کنار همه فرزندانم، با آرامش نشسته و به آنها نگاه کرده باشم. همیشه یکی در خطر و یا فراری و یا زندانی بوده است. از وقتی فرزندانم بزرگ شدند، حاکمین نگذاشتند روز خوشی در کنار هم داشته باشیم.

- امروز ۹ بهمن ماه؛ نرگس حسینی که در خیابان انقلاب به حجاب اجباری اعتراض کرده بود؛ دستگیر شد. 
مامورین امنیتی پس از دستگیری وی را به نقطه نامعلومی منتقل کردند و تا این لحظه اطلاعی از وی در دست نیست.


- ادارە اطلاعات مهاباد طی روزهای گذشتە یکی از روزنامەنگاران آژانس خبری موکریان را احضار و وی را تهدید بە بازداشت کرد.ادارە اطلاعات مهاباد روز پنج شنبە ٥ بهمن ماه؛ طی تماس تلفنی برای دومین بار از نشتمان اسعدی خواسته برای ارائە پاره‌ای توضیحات روز شنبه بە این اداره مراجعه کند.

- روز شنبە (٧ بهمن ماه، ادارە اطلاعات اشنویه یک شهروند اهل روستای ”تاچین آباد“ را احضار و بازداشت کرد. با بازداشت این شهروند، شمار بازداشت شگان روزهای اخیر این شهر توسط نهادهای امنیتی بە ١٦ تن رسید.

- حامد نارویی زندانی محکوم به اعدام که در بند ۵ زندان مرکزی زاهدان نگه داری می شد از دست ماموران گریخت.

- بدستور ضیایی رئیس زندان گوهردشت کرج هواخوری اکثر بندها بسته شده و زندانیان حق استفاده از هواخوری را ندارند. از آنجاییکه تعداد زندانیان در بندهای زندان گوهردشت کرج بیش از حد ظرفیت مجاز است ، زندانیان برای فرار از این شرایط به هواخوری زندان پناه می بردند که در طی روزهای اخیر این امکان از آنها سلب شده است.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تائید آزادی موقت «باقر نمازی»، از این امر استقبال کرد. «جیرد جنسر» وکیل باقر نمازی اعلام کرد که وی برای انجام درمان و آزمایش‌های پزشکی، مرخصی درمانی ۴ روزه دریافت کرده است.

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران  #حقوق_بشر #بهمن #اعتصاب غذا #اوین #کرج  #قرچک_ورامین #گوهردشت  #کرج


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر