۱۳۹۶ دی ۱۸, دوشنبه

فراخوان تجمع مقابل زندان اوین در حمایت از بازداشت‌شدگان و دانشجویان معترض در سراسر کشور

#حقوق_بشر #ایران - فراخوان تجمع مقابل زندان اوین در حمایت از بازداشت‌شدگان و دانشجویان معترض در سراسر کشور



با گذشت چندین روز از تظاهرات مردمی در شهرهای مختلف کشور، خبرهای منتشر شده حاکی از جان باختن بیش از ۲۱ نفر، و ربوده شدن بیش از یک‌صد دانشجو در منزل و محوطه دانشگاه، تعداد اعلام نشده‌ای از دانش‌آموزان، و بیش از دو هزار و چندصد نفر از سایر شرکت‌کنندگان در این تظاهرات‌ها و سرکوب سازمان‌یافته جنبش دانشجویی از طریق هجوم به دانشگاه‌ها و بازداشت گسترده معترضان پیشرو و آزادی‌خواه است.
شلیک مستقیم به جوانان معترض و دستگیری گسترده دانشجویان، دانش‌آموزان و توده‌های مردم شرکت‌کننده در تظاهرات‌های خیابانی، اگر چه در چارچوب سیستمی که همیشه تنها پاسخش به مطالبات بر حق کارگران و معلمان و دیگر توده‌های زحمتکش مردم ایران سرکوب و زندان بوده است، دور از انتظار نبود، اما به خون کشیدن تظاهرات مردمی در سطح کشور، بیانگر اعلام جنگی نهایی از سوی حکومت به توده‌های مردم جان‌به‌لب‌رسیده از شرایط فلاکت‌بار موجود است. 
متاسفانه رسانه‌ی ملی و خبرگزاری‌های وابسته به حکومت آمار دقیقی از تعداد بازداشت‌شدگان و وضعیت آنان در اختیار مردم و همچنین خانواده‌های نگران قرار نداده است. دستگاه فاسد قضایی در قبال خانواده‌های قربانیان و بازداشت‌شدگان پاسخگو نیست و سکوت اختیار کرده است.
با توجه به تجربه سال ۸۸ و کشته شدن شماری از معترضان در بازداشتگاه‌ها و فاجعه غم‌انگیز کهریزک سکوت در چنین برهه‌ی حساس به هیچ وجه جایز نیست و دست شکنجه‌گران را برای تکرار این فجایع انسانی و اتفاقات تلخی از این قبیل باز می‌گذارد
در همین راستا از تمام مردم شریف  و مبارز ایران، فعالان مدنی _ سیاسی، تشکل‌های صنفی کارگری، تشکلات دانشجویی و تمام دانشجویان ازادی‌خواه دعوت می‌شود که با خانواده‌های دستگیرشدگان که بیش از ۶ روز از وضعیت فرزندان و عزیزان خود بی‌خبر هستند همراه شوند.
پاسخ اعتراض و قیام دانشجویان و مردم به‌تنگ‌آمده از شرایط وخیم جامعه، گلوله و زندان نیست و آتش خشم مردم با سرکوب و حذف و شکنجه خاموش نخواهد شد. بی‌شک ما مردم ایران تمام‌قد در کنار خانواده‌ی مبارزان می‌ایستیم و جلو تکرار تاریخ را به سرعت می‌گیریم.
خواسته‌های به‌حق ما در روز سه شنبه ۱۸ دی ماه مقابل زندان اوین به شرح زیر است:
_ آزادی معترضان، بدون وثیقه و بدون تشکیل پرونده‌ی قضایی
_اطلاع‌رسانی وضعیت بازداشت‌شدگان به خانواده‌هایشان
_خروج نیرو های امنیتی و لباس شخصی از فضای دانشگاه و خوابگاه‌ها، پایان دادن به تهدیدها و بازداشت دانشجویان و فعالین

جای دانشجو زندان نیست!
پاسخ اعتراض زندان نیست!
وعده ما روز سه شنبه از ساعت ۳ بعداز ظهر در مقابل زندان اوین

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر  #بازداشت‌شدگان #زندان_اوین #دانشجو #تظاهرات_سراسری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر