۱۳۹۶ بهمن ۸, یکشنبه

آخرین گزارشات از وضعیت آتنا دائمی و گلرخ ایرایی در قرچک ورامین و اعتصاب غذاهای اعتراضی به انتقال ایشان

#ایران #حقوق_بشر - آخرین گزارشات از وضعیت آتنا دائمی و گلرخ ایرایی در قرچک ورامین و اعتصاب غذاهای اعتراضی به انتقال ایشان



آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی ایرایی هم اکنون در بند ۳ زندان قرچک ورامین محبوس هستند. 
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ حاجی مرادی نماینده دادستانی (دادیار زندان)در اوین در پاسخ مراجعات پیگیر و مکرر خانواده آتنا دائمی اعلام کرد که فکر برگشت آتنا را نداشته باشید او را به اوین برنمی گردانم. بر اساس یک توییت توسط پدر این زندانی سیاسی اعلام کرد که با وجود همه اتفاقات و شرایط بد بند آتنا مثل همیشه مقاوم و محکم بود.
بر اساس گزارش دیگری آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی ایرایی اعلام کردند که در صورت ادامه شرایط موجود و بازنگرداندن آنان به زندان اوین اقدام به اعتصاب غذا خواهند کرد.
روز چهارشنبه ۴ بهمن ماه؛ زندانیان سیاسی آتنا دائمی و گلرخ ایرایی زندانیان سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین پس از ضرب و شتم شدید به زندان قرچک ورامین منتقل شدند. این انتقال به دستور حاجی مرادی و پس از یک پرونده سازی انجام شد.
پس از انتقال این زندانیان سیاسی؛ سهیل عربی از زندان اوین طی پیامی ضمن نکوهش بی عملی اعلام کرد که در مقابل این عمل وحشیانه سکوت نکرده و تا برگرداندن آنان اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی خواهد کرد. 
سهیل عربی امروز ۸ بهمن ماه؛ در پنجمین روز اعتصاب غذای خود می باشد. 
همچنین زندانی سیاسی رجایی شهر(گوهردشت کرج)آرش صادقی همسر گلرخ ابراهیمی نیز از روز ۵ بهمن ماه اقدام به اعتصاب غذا کرده است. این اعتصاب غذا در شرایطی صورت می گیرد که وی پس از اعتصاب اعتراضی ۷۰ روزه خویش در وضعیت نامناسب جسمی در سالن فوق امنیتی ۱۰ در زندان رجایی شهر محبوس است.

گفتنی است که بر اساس گزارشهای منتشره زندان قرچک محل نگهداری حدود ۲۰۰۰ زندانی زن با اتهاماتی از قبیل قتل، دزدی مسلحانه و قاچاق مواد مخدر است. در این زندان طبقه‌بندی و تفکیک جرایم رعایت نمی‌شود. به دلیل بهداشت بسیار پایین به آن نام"کهریزک دوم" داده شده است.آلودگی‌های ناشی از نبود امکانات کافی سرویس های بهداشتی، ازدحام ۲۰۰۰ زندانی در هفت سوله که گنجایش یک سوم جمعیت مذکور را نیز به سختی داراست و برخوردهای بسیار نامناسب مأموران زندان با زندانیان و نگهداری کودکان زندانی زیر ۱۸ سال در میان زندانیان خطرناک، عدم وجود آب قابل شرب، وضعیت نامناسب غذایی، تنها گوشه کوچکی از مشکلات زندانیان نگهداری شده در این زندان است.

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #بهمن #رجایی_شهر #گوهردشت #اعتصاب_غذا #کرج #اوین #قرچک_ورامین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر