۱۳۹۶ بهمن ۳, سه‌شنبه

سینا قنبری در زیرزمین بند قرنطینه زندان اوین خفه شده است

#ایران #حقوق_بشر - سینا قنبری در زیرزمین بند قرنطینه زندان اوین خفه شده است



سینا قنبری در زیرزمین بند قرنطینه خفه شده است و دو زندانی دیگر با سنین زیر ۲۲ سال به همین شکل کشته شده اند.
بر اساس گزارشهای رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ خبرها حاکی است برغم لاپوشانی های صورت گرفته چیزی که واضح است آن است که سینا قنبری در زیرزمین بند قرنطینه زندان اوین خفه شده است. 
براساس تحقیقات صورت گرفته توسط منابعی در درون زندان، در آنجا به دلیل بلند بودن سقف اصلا امکان خودکشی آنهم با یک کیسه نایلون وجود ندارد. منابع موثق می گویند چنین حرفی برای هر زندانی خنده دار است و توهین به شعور بقیه است. 
گزارشها حاکی است که در تمام محوطه سرویس بهداشتی و حمامها در آن محل دوربین کار گذاشته شده است و اگر زندانبانان راست می گویند! باید فیلم این خودکشی را نشان بدهند.
بر اساس گزارشهای منابع موثق این زندانی معترض توسط عوامل زندان و در همکاری با زندانیان عوامل مسئولین زندان  به قتل رسیده است. گزارشها حاکی است تنها در دو نقطه بند قرنطینه در دید دوربین نیست و زندانبانان با اشراف به این واقعیت این زندانی را در همان نقطه کور دوربین به قتل رساندند. شایعاتی هم دال بر کشتن دو نفر دیگر در سالن ورزش وجود دارد که سنینی زیر ۲۲ داشتند اما هرگز کسی صدایش را در نیاورد.
این گزارش اضافه می کند که در کارگاه کار اجباری بند ۷ زندان اوین در همان روزهایی که تظاهرات سراسری مردم ایران جریان داشت؛ با عجله ۷۰۰ چشم بند و ۱۳۰۰ لباس بازجویی برای دستگیرشدگان تولید شد. 
بندهای ۲۰۹ و بند دو الف سپاه پر از جوانان بازداشتی شده بود و در کنار آن بند قرنطینه  با ۴۰۰ نفر جمعیت و سالن ورزش هم انباشته از معترضان و بازداشت شدگان شده بود. بعد از آن زندانیان را در بندهای مختلف پراکنده کردند .

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #بهمن #اوین #قرنطینه #تظاهرات_سراسری #زندان #بازجویی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر