۱۳۹۶ دی ۲۷, چهارشنبه

تداوم فشار بر زندانیان سیاسی تبعیدی در زندان مرکزی اردبیل

#ایران #حقوق_بشر- تداوم فشار بر زندانیان سیاسی تبعیدی در زندان مرکزی اردبیل

    

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ زندانیان سیاسی بند ۷ زندان مرکزی اردبیل کماکان تحت فشار و رفتارهای تحقیر آمیز قرار میگیرند. براساس گزارشهای رسیده، مدتهاست که این زندانیان از آب گرم محروم هستند و همان ساعات محدودی که آب گرم بندشان برای استحمام باز می شد محدودتر شده و گاهی کامل قطع می گردد. این زندانیان سیاسی هم اکنون با مشکل بهداشتی و بیماری های پوستی روبرو هستند. 
مسئولین زندان اردبیل در مقابل اعتراض این زندانیان تهدید کردند که تلفن تان را هم قطع خواهیم کرد. گفتنی است که مسئولین زندان اردبیل مدتی است حق تماس این زندانیان سیاسی از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به ۵ دقیقه تقلیل دادند و اکنون نیز آنها تهدید به قطع این حداقل می کنند.

  لازم به ذکر است که با توجه به دوری راه و مشکلات فراوان خانواده‌های این زندانیان که همگی از هموطنان بلوچ و یا شهرهای دوردست دیگر می باشند قادر به ملاقات با فرزندانشان نیستند. علاوه بر این زندانیان سیاسی تبعیدی در این زندان با شکنجه و بدرفتاری مداوم مواجه هستند. یک نمونه زندانی سیاسی صابر ملک رئیسی جوان ۲۵ساله است که طی  مدت اخیر به‌شدت ضرب ‌و شتم شد و هم‌اکنون دچار بیماری قلبی شده است. وی در اعتراض به این موضوع اقدام به یک اعتصاب غذای اعتراضی کرد که حدود ۴۰ روز طول کشید. وی اعتصاب غذای خود را جهت معطوف شدن توجه عمومی به تظاهرات و اعتراضات سراسری مردم ایران متوقف کرد. 
این زندانی سیاسی در ماه گذشته مطلع شده که پدرش به علت نابینایی قادر به دیدن مجدد وی نیست. این زندانیان سیاسی سالیان است که با خانواده هایشان دیدار نداشته اند.

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #اردبیل #زندانیان_سیاسی #بلوچ #تبعید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر