۱۳۹۶ بهمن ۷, شنبه

مهمترین اخبار نقض حقوق بشردر روز شنبه ۷ بهمن ماه ۱۳۹۶

#ایران #حقوق_بشر - مهمترین اخبار نقض حقوق بشردر روز شنبه ۷ بهمن ماه ۱۳۹۶



خلاصه ای از اخبار و گزارشهای نقض حقوق بشر در شهرها و زندانهای ایران در روزی که گذشت کاری از کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام را پیش رو دارید.

- عامر فلاحی یکی دیگر از جانباختگان راه آزادی است که در تظاهرات سراسری مردم شاهین شهر توسط نیروهای امنیتی به قتل رسیده است. تصاویر منتشر شده از مزار این جوان نشان می دهد که عامر فلاحی  در قطع ۱۲ بهشت معصومه شاهین شهر به خاک سپرده شده است. از عامر فلاحی اطلاعات دیگری در دست نیست.

- صبح روز شنبه ۷ بهمن ماه؛ دو برادر زندانی سیاسی رامین و افشین حسین پناهی در اعتراض به صدور حکم اعدام برای رامین حسین پناهی اقدام به اعتصاب غذا کردند. این دو زندانی سیاسی هم اکنون در زندان سنندج محبوس هستند.
انتقال یک زندانی برای اعدام در زندان ارومیه 

- صبح روز ۷ بهمن ماه؛ یک زندانی محکوم به اعدام در زندان ارومیه جهت اجرای حکم به قرنطینه این زندان منتقل شد.  اتهام این زندانی قتل است. از مشخصات دیگر وی اطلاعی در دست نیست.

- سهیل عربی از روز ۵ بهمن ماه؛ در اعتراض به انتقال همراه با ضرب و شتم زندانیان سیاسی آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی ایرایی در اعتصاب غذاست. سهیل عربی طی پیامی صوتی از زندان اوین ضمن حمایت از این دو زندانی سیاسی اعلام کرد که به نشانه اعتراض به این جابجایی تا انتقال ایشان به زندان اوین اعتصاب غذا خواهد کرد. وی در قسمتی از پیام خود گفت:«تا زمانی که یارانم را از آن شکنجه‌گاه رها نکنند به اعتصاب خود پایان نخواهم داد. تنها یک بار زندگی می کنیم و هیچ تهدید و شکنجه ای نباید ما را از خوب زیستن بهراساند. »

- على سواری ساكن حی الثوره(كوی علوى) شهر اهواز كه در 28 آبان 95 توسط اداره اطلاعات بازداشت شده بود بعد از انتقال به زندان شيبان با وثيقه آزاد شد. اما روز یكشنبه  اول بهمن 1396 با حضور در دادگاه انقلاب حكم چهار سال و نیم حبس به او ابلاغ و به زندان شيبان منتقل شد.

- پدر آتنا دائمی، زندانی سیاسی خطاب به حسن روحانی نوشت: «در دولت شما بدترین ظلم در حق من و خانواده‌ام شده؛ خوشحالم که به شما رای ندادم. به هیچ‌وجه پشیمان نیستم.»

-آرش صادقی، زندانی سیاسی زندان رجایی شهر، روز ششم بهمن‌ماه در اعتراض به ضرب و شتم و انتقال گلرخ ایرایی به زندان قرچک اعلام اعتصاب غذا و دارو کرده است.

- قوه قضاییه در استان‌هایی چون همدان و خوزستان تعداد زیادی از بازداشت شدگان تظاهرات سراسری را به اتهاماتی مانند «محاربه» و «افساد فی‌الأرض» تفهیم کرده است که در صورت اثبات در دادگاه می‌تواند حکم اعدام را برای آنان به دنبال داشته باشد. همچنین در اعتراضات شهر ایذه حدود چهارصد تن بازداشت شده‌اند که تعدادی از آنان پس از بازجویی و با قرارهای سنگین آزاد شده‌اند. اما تعدادی نیز با اتهاماتی چون محاربه در بازداشت با خطر صدور حکم اعدام مواجه‌اند.

- محمد نجفی پیش از بازداشت مسئله مرگ مشکوک یکی از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر در کلانتری ۱۲ رضوی شهر اراک، به نام وحید حیدری را پیگیری می‌کرد .

-  فرشید تاجمیری دانشجوی دانشکده فنی همدان که درتاریخ ۹ دی‌ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود علیرغم انتقال از بازداشتگاه نهاد امنیتی به زندان مرکزی همدان مجددا جهت “بازجویی تکمیلی” به محل نامعلومی منتقل شد. علی‌رغم پیگیری خانواده تاجمیری برای کسب اطلاع از وضعیت فرزندشان اطلاع خاصی از سرنوشت او و جزییات پرونده این دانشجو به دست نیامده است.

- آفرین نیساری به ۱۶ سال حبس و کارن وفاداری به ۲۷سال حبس و مصادره کلیه اموال محکوم شدند.دادگاه خانم نیساری و آقای وفاداری در تاریخ ۹۶/۹/۵ و در شعبه ۱۵دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. حکم قاضی صلواتی در حالی صادر شده که اتهامات وارد شده توسط متهمان رد شده است.


کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران #نقض_حقوق_بشر #بهمن #شاهین_شهر #مزار #تظاهرات_سراسری #جانباخته_راه_آزادی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر