۱۳۹۶ بهمن ۴, چهارشنبه

توطئه و تهدید بر علیه جان و سلامت مهدی فراحی شاندیز

#ایران #حقوق_بشر - توطئه و تهدید بر علیه جان و سلامت مهدی فراحی شاندیز 



زندانی سیاسی هم اکنون ۲۰ روز است که در سلول انفرادی بوده و از وضعیت و سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.
 به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ مهدی فراحی شاندیز زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی کرج (ندامتگاه کرج) از تاریخ ۱۵ دی ماه؛ ممنوع الملاقات شده است. مسئولین زندان همچنین وی را از تماس تلفنی با خانواده محروم کرده اند. 
 این زندانی سیاسی روز ۱۵ دی ماه؛ پس از سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتور که شعار مردم ایران در تظاهرات سراسری مردم ایران بوده است؛ به انفرادی سالن ۱۲ این زندان منتقل شد. مهدی فراحی پیش از انتقال به سلول انفرادی مورد ضرب و شتم و توهین قرار گرفت. از آن تاریخ به بعد از این زندانی سیاسی هیچ اطلاعی در دست نیست.
بر اساس گفته بعضی مسئولین زندان مهدی فراحی شاندیز به دستور رئیس زندان به انفرادی منتقل و محروم از تماس و تلفن شده است. دستور رئیس زندان زمان مشخص ندارد و این امر به این معنی است که تا هر زمان که مسئولین زندان بخواهند می توانند زندانی را در شرایط سخت تحت شکنجه و آزار و اذیت نگه دارند. 
بر اساس گزارش منبع موثق؛ امروز ۴ بهمن ماه؛ پس از گذشت ۲۰ روز از زجر و شکنجه این زندانی در انفرادی؛ شهروی قاضی دادگاه مسئول پرونده جدید این زندانی سیاسی در پاسخ پیگیری به یکی از اعضای خانواده وی گفت: هر جا که می خواهی برو شکایت کن!! 
در مراجعات روز گذشته جهت توهین و آزار اعضای خانواده این زندانی سیاسی را به دلیل سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه ای بیمار روانی خواندند. در حالیکه این شعار سراسری مردم ایران در همه شهرهای ایران است. 
به گفته منابع نزدیک به خانواده این زندانی؛ آقای فراحی تا پیش از ممنوع الملاقات شدن سالم و از سلامت جسمی و روحی برخوردار بوده است و خانواده ایشان این حرف را توطئه ای در خصوص دست باز برای از بین بردن و شکنجه بیشتر آقای مهدی فراحی شاندیز دانستند. آنها مسئولیت هر گونه ضایعه ای در سلامت جسمی و روحی مهدی فراحی شاندیز را به عهده رئیس زندان؛ قاضی شهروی و دیگر مسئولین زندان می دانند.
وقتی که مسئولین بالای کشور در مورد مردم و جوانان کلمه خس و خاشاک و ... را در مورد جوانان معترض و تظاهرکننده ایران به کار می برند؛ عجیب نیست که مسئولین زندان که برای شکنجه زندانیان حقوق می گیرند؛ زندانیان سیاسی را روانی بنامند. 
مهدی فراحی شاندیز در روزهای اول دی ماه پس از اطلاع از تظاهرات سراسری مردم در پیامی رو به مردم ایران گفته بود:
«صدای حق‌طلبانه شما نوید روز آزادی ایران است. برای ما زندانیان سیاسی که سالیان به انتظار صبح پیروزی شکنجه شدیم ولی هیچگاه امیدمان به آزادی را از دست ندادیم؛ آوای شما نوید روشنایی و پیروزی است.» و در ادامه چنین نوشته بود:«هر اندازه که شما جلو بروید؛ دیکتاتوری مجبور به عقب‌نشینی است. هیچ قدرتی نمی‌تواند شما را متوقف کند».
مهدی فراحی شاندیز با پرونده سازیهای پوشالی پیاپی با وجود اتمام حکم آزاد نشده است.  برای این زندانی سیاسی تابحال حداقل سه بار پرونده سازی و به اتهام توهین به خامنه ای به ۹ سال زندان و در اوایل سال جاری در دادگاهی در کرج به ۳ سال و نیم دیگر زندان محکوم شده است.
آقای مهدی فراحی از سال ۹۰ تاکنون در زندان به سر می برد.
زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز پس از انتقال از زندان رجایی شهر هم اکنون در زندان مرکزی(ندامتگاه) کرج بر خلاف اصل تفکیک جرائم محبوس است. وی هم اکنون به دستور رئیس زندان به مدت نامحدود در سلول انفرادی سالن ۱۲ این زندان محروم از تماس با خانواده و ملاقات می باشد. 

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #کرج  #انفرادی #ملاقات #مهدی_فراحی_شاندیز #تهدید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر