۱۳۹۶ دی ۲۷, چهارشنبه

سیدشهاب ابطحی؛ حسین قادری و حسن ترکاشوند سه قتل دیگر توسط نیروهای جنایتکار امنیتی

#ایران #حقوق_بشر- سیدشهاب ابطحی؛ حسین قادری و حسن ترکاشوند سه قتل دیگر توسط نیروهای جنایتکار امنیتی 



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ بر اساس گزارشهای رسیده و گزارشهای منتشره؛ هویت و پیکر سه تن دیگر از بازداشت شدگان تظاهرات سراسری کشف شده است. سیدشهاب ابطحی در اراک؛ حسین قادری در سنندج و حسن ترکاشوند در کرج به وسیله نیروهای امنیتی و اطلاعاتی به اشکال مختلف کشته شده اند.
 بنا‌ به گزارشهای دریافتی سیدشهاب ابطحی، فرزند محمود که ۱۳روز قبل در اراک دستگیر شده بود، در بازداشتگاهی در این شهر به‌قتل رسیده است. پیکر این جوان ۲۰ساله ۱۰روز پس از بازداشت مقابل درب منزل پدری وی رها شده بود. بر پیکر او اثر ضربات باتون مشهود بوده است.
به گفته‌ی منابع مطلع در شهر اراک دست‌کم ۲۰۰نفر در اعتراضات اخیر بازداشت شده‌اند. بازداشتی‌های اعتراضات اخیر در این شهر که در روزهای نخست در زندان مرکزی اراک نگه‌داری می‌شده‌اند به پادگان بسیج واقع در میدان مقاومت منتقل شده بودند. عده‌یی از این افراد پس از ضرب ‌و شتم شدید توسط مزدوران بسیجی به ساختمان وزارت اطلاعات در کنار این پادگان منتقل شده‌اند.
حسن ترکاشوند که ۹دی در کرج هدف گلوله پاسداران قرار گرفته و زخمی شده بود شب سه‌شنبه ۲۷دی ۹۶در بیمارستان باهنر جان باخت. نیروهای امنیتی پیکر این جوان ۲۳ساله را مخفیانه دفن کردند. 
بر اساس گزارش دیگری روز دوشنبە ۲۵ دی ۹۶، یک زندانی با نام حسین قادری ۳۰ ساله در قرنطینە زندان مرکزی سنندج به قتل رسید. مسئولین زندان سعی بر آن دارند تا دلیل مرگ وی را اعتیاد به مواد مخدر اعلام کنند، اما یک منبع موثق و مطلع این امر را شدیدا تکذیب و عنوان داشت که بهداری زندان نیز حاضر به تایید چنین مدعایی نشده است. برخی منابع وی را از دستگیر شدگان اعتراضات اخیر دانسته‌اند.

محسن عادلی؛ وحید حیدری؛ سارو قهرمانی؛ سینا قنبری؛ کیانوش زندی؛ علی پولادی؛آریا روزبهی و محمد نصیری زندانیانی هستند که تاکنون در زندانهای کشور پس از تظاهرات سراسری بازداشت و کشته شده‌اند.

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #اراک #بازداشت_شدگان #کرج #سنندج #تظاهرات_سراسری #زندان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر