۱۳۹۷ اردیبهشت ۹, یکشنبه

تداوم بازداشت دختر دانش آموز 15 ساله اهوازی مائده شعبانی نژاد در زندان سپیدار

مائده شعبانی دختر دانش آموز ۱۵ ساله اهوازی پس از بازداشت در بهمن ماه سال گذشته همراه با بستگانش همچنان در زندان سپیدار تحت بازجویی قرار دارد.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ بر اساس گزارشهای منابع حقوق بشری اهوازی؛ مائده شعبانی نژاد (عموری)  در 25 مهر ماه 1396  توسط ستاد خبری اطلاعات در شهر آبادان بازداشت و بعد از چند روز با قيد وثيقه آزاد شد.
 اما روز 5 بهمن ماه 1396 ماموریی اطلاعات سپاه اهواز این دختر ۱۵ ساله را در منزل عمويش محمود عموری در شهر اهواز مجددا بازداشت کردند. مامورین اطلاعات این دانش آموز دبیرستانی را پس از انتقال به بازداشتگاه اطلاعات سپاه تحت بازجویی قرار داده سپس به زندان سپیدار اهواز منتقل کردند.
چند تن از خویشاوندان مائده شعبانی نژاد که همراه با وی بازداشت شدند؛ خانم مهناز عموری فيصلی 43 ساله(خاله مائده)ساكن آبادان، محمود عموری 32 ساله(عموی مائده) ساكن اهواز، خالد عموری 28 ساله ساكن اهواز و فؤاد عموری 30 ساله ساكن اهواز می باشند.
مائده شعبانی نژاد (عموری) متولد ۱۳۸۱ دانش آموز سال اول دبيرستان دخترانه ريحانه و يكی از دانش آموزان نمونه شهر آبادان است. گفته می شود وی شعرهای ملی و حماسی به زبان عربی می سراید و در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته است.
وی در بازداشت اول در روز سه شنبه ۲۵ مهر ماه توسط ستاد خبری 114 شهر آبادان احضار و از ساعت 10 صبح تا 4 بعد ظهر در توقیف بود. روز بعد اداره اطلاعات با محاصره و بازرسی منزلش در ایستگاه ۷ (سلیچ) وی را بازداشت و تحت بازجویی قرار دادند.
بعد از آزادی با قرار وثيقه؛ اداره اطلاعات مجددا برای او احضاريه فرستاد. اما مائده در دادگاه حاضر نشد. 
وی سپس در روز ۵ بهمن ماه ۹۶ توسط اداره اطلاعات سپاه در منزل عمویش در اهواز بازداشت و به بازداشتگاه سپاه منتقل شد.
خانواده و اقوام وی به دلیل کمک و همکاری با این دختر ۱۵ ساله بازداشت شدند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام 
و پیج اینستاگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #اعدام #بازداشت #زندان #اهواز  #سپیدار #زنان #دستگیری #خانواده  #اطلاعات #آبادان #دانش‌آموز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر