۱۳۹۷ فروردین ۲۳, پنجشنبه

تحریم ایران توسط اتحادیه اروپا به دلیل تداوم نقض حقوق بشر


اتحادیه اروپا تحریم‌های حقوق‌بشری علیه ایران را تمدید کرد.


#ایران #حقوق_بشر - به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ بر اساس اخبار منتشره؛ کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریم‌های خود علیه ایران را به دلیل تداوم نقض حقوق بشر در این کشور تمدید کردند. این تحریم‌ها شامل ۸۲ شخصیت حقیقی و یک نهاد وابسته به حکومت اسلامی می‌شوند.
شورای اتحادیه اروپا روز پنجشنبه ۲۱ فروردین ماه ۹۷ برابر با ۱۲ آوریل ۲۰۱۸ بیانیه‌ای منتشر کرد که حاکی از تمدید تحریم‌های خود علیه ایران به مدت یک سال است.
این تحریم‌ها در سال ۲۰۱۱ به دلیل نقض حقوق بشر در ایران تصویب شدند و با وجود توافق هسته‌ای تداوم یافتند. تحریم‌های اتحادیه اروپا ممنوعیت سفر و انسداد اموال ۸۲ تن از مقامات ایران و یک نهاد وابسته به حکومت اسلامی را دربر می‌گیرند.
علاوه بر این، صادرات تجهیزاتی که می‌توانند برای سرکوب منتقدان و مخالفان حکومت یا برای نظارت و کنترل شهروندان در داخل ایران به‌کار روند ممنوع است.
لازم به ذکر است که امروز عفو بین الملل نیز در گزارش سالانه خود اعلام کرد که ایران مسئولین نیمی از اعدامهای جهان را بعهده دارد. دومین کشور در رتبه اعدام در جهان است و ۸۰ مجرم نوجوان در انتظار اجرای حکم اعدامشان در زندان های ایران به سر می‌برند.
همچنین در گزارش عفو اشاره شده است که ۳۱ حکم اعدام در ملاءعام و اعدام دست کم چهار مجرم نوجوان (افرادی که در زمان ارتکاب جرم کمتر از ۱۸ سال داشته اند) در سال ۲۰۱۷ در ایران انجام شده است.

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #اعدام #جهان #تحریم #اتحادیه_اروپا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر