۱۳۹۷ اردیبهشت ۳, دوشنبه



در فروردین ماه ۱۳۹۷ به دنبال شرایط پر تنش در ایران و تظاهرات های مستمر توسط اقشار مختلف مردم در شهرهای سراسر ایران؛ بازداشتهای گسترده ای در تظاهرات و یا پس از آن توسط ماموران اطلاعاتی و انتظامی انجام شد.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ در اعتراضات اخیر مردم خوزستان در اعتراض به توهین صدا و سیما بیش از ۴۰۰ تن بازداشت شدند که اسامی بیش از ۱۶۰ تن از آنان منتشر شده است. در بین بازداشت شدگان حداقل ۱۰ زن وجود دارند که از وضعیت آنها اطلاع مشخصی نیست. تعدادی از بازداشت شدگان در حالیکه مجروح بودند به بازداشتگاهها منتقل شده اند. حدود ۵۰ تن از بازداشت شدگان در سنین زیر ۱۸ سال و نوجوان هستند. حتی گزارشی از بازداشت چند معلول ذهنی در خیابانهای اهواز وجود دارد.
 اخبار تایید نشده ای حاکی از قتل بعضی از بازداشت شدگان و رها کردن جسد آنها در مناطق مختلف وجود دارد. به دليل افزايش تعداد بازداشت شدگان، آنها را در بين بازداشتگاه‌های اداره اطلاعات، اطلاعات سپاه و عمليات كارون و نيروی انتظامی تقسيم كردند. تعدادی از بازداشت شدگان نیز به زندان سپیدار و تعدادی به زندان کارون منتقل شدند. 
همچنین در تظاهرات کشاورزان در شهرهای مختلف اصفهان؛ تعدادی از کشاورزان بازداشت شدند. مامورین اطلاعاتی با یورش به منازل شخصی اقدام به تخریب منازل و دستگیری کشاورزان کردند.
در تظاهرات پر جمعیت مردم کازرون نیز عده ای از مردم معترض بازداشت شدند. 
کارگران نیشکر هفت تپه و کارگران صنعت ملی فولاد اهواز نیز در اعتراض و اعتصاب برای گرفتن حقوقشان احضار و بازداشت و تهدید شدند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام 
و پیج اینستاگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #اصفهان  #تظاهرات #بازداشت #کارون  #زندان #اهواز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر