۱۳۹۷ فروردین ۱۲, یکشنبه

شرح مختصری از وضعیت ارژنگ داوودی در قرنطینه زندان زاهدان در پیام وی


زندانی سیاسی ارژنگ داوودی ۶۴ ساله و مبتلا به بیماری دیابت در قرنطینه زندان مرکزی زاهدان بدون ملاقات و محروم از تماس با خانواده در سلول انفرادی بدون هوای کافی محبوس است.


#ایران  #حقوق_بشر - در پیامی که از این زندانی سیاسی به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام رسیده است؛ وی شرح مختصری از وضعیت خود در قرنطینه زندان زاهدان و خوی وحشی گری لاجوردی گونه مسئولین زندان شرح داده است.

متن پیام:

دژخیم یا بازرس کل در سال ۶۳ اسدالله لاجوری معدوم که هرچند رئیس سازمان زندانها بود ولی از ترس اینکه مبادا توسط مبارزان اعدام انقلابی شود همراه با خانواده در ضلع غربی یعنی در بخش مسکونی زندان اوین زندگی می کرد. روزی از روزها که برای سرکشی به بندهای زندان اوین مراجعه کرده بود به هواخوری بند مربوطه؛ مربوط به زندانیان سیاسی و چون قبل از انقلاب ۵۷ اکثریت قریب به اتفاق آنها را مجاهدین و چریکها تشکیل می دادند؛ هنگامی که دید زندانیان زیر سایه درخت نشسته اند فورا دستور داد درختان به جا مانده از دوران شاه را اره کنند و در حالیکه با عصبانیت به دیوارهای بند می کوبید گفت: «اگر می توانستم سایه دیوارها را هم از زندانیان می گرفتم». 
اینک که قریب به ۴۰ سال از انقلاب ۵۷ می گذرد؛ بازرس اداره کل زندانهای سیستان و بلوچستان به نام حسن نوری که به مراتب وحشی تر از لاجوردی معدوم است تحت عنوان پوچ رعایت مسائل امنیتی ولی در حقیقت بدلیل عقده های سرکوب شده شخصی تلاش می کند که حتی هوا را نیز از زندانیان دریغ بدارد. 
در همین رابطه و به پیشنهاد وی و تایید سردژخیم کل علیرضا بابایی که از نیروهای حفاظت اطلاعات رژیم است ترکیب پیشین ساختمان قرنطینه زندان زاهدان را به هم ریخته و سلولهایی به ابعاد ۱۶۰ در ۱۸۰ سانتیمتر ساخته است که فاقد هرگونه امکانات و حتی فاقد موکت؛ سرویسهای بهداشتی و حتی وسایل سرمایشی -  گرمایشی می باشد. این دخمه های قرون وسطایی حتی پنجره ندارند و درهایشان آنقدر محکم و به هم چسبیده است که امکان جابجایی هوا در آنها وجود ندارد و زندانیان به ناچار در این مکان قرار دارند. وی (حسن نوری) با وقاحت تمام مدعی شد که سلولها دقیقا برای اذیت و آزار زندانیان خاص درست شده است.
هم میهنان 
درست است که توحش و بربریت و سادیسم تنها اندکی با هم تفاوت دارند. اما هوس رانی ناشی از... خوی کریه عمال رژیم منحوس ولایت فقیه را به وضوح نشان می دهد به همین منوال است که دژخیم غلامرضا رحیل مسئول فعلی بازرسی زندان زاهدان و آشنای سابق همین زندان که عبارتی چون قانون و بی قانون و قانونی و غیرقانونی ورد زبان اوست و در جواب من که گفتم بر اساس ابتدایی ترین همان قانونی که مسئول بازرسی شده ای ابتدایی ترین حقوق زندانیان از جمله مرا رعایت کن زیرا نگهداری من در قرنطینه و در سلول انفرادی غیرقانونیست. ولی در کمال پررویی گفت: «همین است که هست قانونی یا غیرقانونی». 
البته حق دارد قانونی نیست که آن را زیر پا بگذارد و آن را به سخره بگیرد. زیرا معلوم است که با روابط آنچنانی و دور زدن قانون و نه بر اساس ضابطه از آشپزباشی زندان به ارتقاء بازرسی یافته است.

ارژنگ داوودی 
فروردین ۹۷
قرنطینه زندان زاهدان 

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زابل #انفرادی #زاهدان #ارژنگ_داوودی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر