۱۳۹۷ فروردین ۲۴, جمعه

استمداد پدر پیر محمدرضا حدادی برای نجات فرزندش از اعدام




محمدرضا حدادی در ۱۵ سالگی بازداشت و هم اکنون ۳۰ ساله شده است. پدر پیر و نابینای او درخواست استمداد برای نجات جان فرزندش از اجرای حکم اعدام به همه ارگانهای حقوق بشری و بین المللی دارد.

#ایران  #حقوق_بشر - به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ به این زندانی و وکیل وی اطلاع داده شده که زمان اجرای حکم فرا رسیده است.
پدر دردمند محمد رضا حدادی چنین می گوید: فرزند من بیگناه است و ۱۵ سال است که از کودکی به جرم قتل در زندان است و محکوم به اعدام . قاتل اصلی با دادن پول از زندان آزاد شد اما فرزند من بدلیل ناتوانی در دفاع از خود به جرم قتل محکوم به اعدام شد. وی گفت از من برای آزادی فرزندم یک میلیارد خواسته اند در حالی که بیمار و نابینا هستم. وی از همه آزادیخواهان و فعالان و نیز ارگانهای حقوق بشری بین المللی خواستار نجات جان هر چه سریعتر فرزندش شد.
به گفته وکیل محمدرضا حدادی هر لحظه امکان اعدام این زندانی کودک مجرم وجود دارد.
محمدرضا حدادی که در ۱۵ سالگی مرتکب قتل غیرعمد شده و ۱۵ سال است که در زندان به سر می‌برد، در آستانه اعدام قرار دارد. وی هم اکنون در شرایط وخیم جسمی و روحی در زندان عادل آباد شیراز است و خانواده وی در خصوص وضعیت او بشدت نگران هستند. محمدرضا حدادی که هم اکنون ۳۰ سال دارد٬نیمی از عمرش را در زندان گذرانیده و بر اساس گفته وکیلش در آستانه اعدام است.
محمدرضا حدادی متولد ۲۷ اسفند ۱۳۶۶ است. او متهم به این است که در ۱۵ سالگی مرتکب سرقت و قتل شده است. او در تحقیقات اولیه و در دادگاهی که در ۸ آبان ۱۳۸۲ برگزار شد به قتل و سرقت اعتراف کرده بود، اما سپس در ۱۶ آبان همان سال در نامه‌ای به دادگاه نوشت که یکی از متهمان با وعده پرداخت پول از او خواسته که با توجه به صغر سن، ارتکاب قتل را بر عهده گیرد. حدادی همچنین نوشته بود که فریب متهم دیگر را خورده و در ارتکاب جرم نقشی نداشته است.زمانی که محمدرضا دستگیر شد یک “کودک سالم” بود. ولی پس از ۱۵ سال در انتظار اعدام بودن وی را دچار بیماریهای روحی و جسمی کرده است.

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران  #حقوق_بشر #بازداشت #عادل_آباد #شیراز #زندان #کودک_مجرم #اعدام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر