۱۳۹۷ فروردین ۲۹, چهارشنبه

زجر دادن دانشجوی زندانی بیمار با بستن شبانه روزی به تخت بیمارستان

مامورین زندان از دو روز پیش علاوه بر شبها روزها نیز علیرضا وارسته زندانی بیمار را به تخت بیمارستان می بندند.



 #ایران  #حقوق_بشر - به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ فشارها روی علیرضا وارسته دانشجوی اخراجی و زندانی سیاسی زندان کاشان که هم اکنون به دلیل بیماری در بیمارستان بستری است؛ افزایش یافته است.
مامورین زندان به دستور اطلاعات کاشان از تماس تلفنی این زندانی با خانواده از بیمارستان نیز جلوگیری می کنند. همچنین علاوه بر اینکه پای این جوان بیمار شبها به تخت با پابند بسته شده بود؛ هم اکنون روزها نیز سربازان پای وی را به تخت می بندند. وی بطور شبانه روزی در اتاق بستری تحت کنترل چند مامور زندان است.
افزایش فشار بر وی و درد ناشی از دستبند و پابند به حدی بوده که علیرضا وارسته از پزشکان درخواست کرده است که وی را به زندان بازگردانند تا درد کمتری تحمل کند و بطور مستمر با بستن به تخت و بدرفتاری مواجه نباشد.
در روزهای اخیر پس از پیگیری های مستمر و در دست داشتن تاییدیه کمیسیون پزشکی خانواده علیرضا وارسته موفق به بستری کردن وی در بیمارستان شدند. پزشک متخصص نیز دستور بر ادامه درمان بیمار در بیمارستان را داده است. اما فشارهای وارده بر زندانی مانع از ادامه درمان و باعث ایجاد مشکلات بیشتر برای زندانی شده است.
گفتنی است که بازجویی و نگهداری در سلول انفرادی پس از بازداشت از علل تشدید بیماری زندانی شده است.

علیرضا وارسته ۲۳ ساله دانشجوی دانشگاه «تربیت معلم کاشان» و دانشجوی اخراجی دانشگاه «تربیت معلم پردیس کرج» بوده و از یک بیماری حاد رنج می برد
علیرضا وارسته در روز ۸  آبان ۱۳۹۶، در منزل شخصی پدرش بازداشت شد. روز ۲۵ بهمن ماه؛ پرونده وی به دادگاه رفت و توسط دادگاه انقلاب کاشان به ۱۰ سال حبس محکوم شد. ۱۰ سال حکم وی بر اساس اتهامات توهین به خامنه ای؛ تبلیغ علیه نظام و جاسوسی صادر شده است. اما اتهام جاسوسی در پرونده وی اساسا دروغ بوده و وکیل وی به این دادنامه اعتراض کرده است. 

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #علیرضا_وارسته #بازداشت #کاشان #دانشجو #اطلاعات #دستبند #بیمار

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر