۱۳۹۷ فروردین ۳۱, جمعه

انتقال اجباری علیرضا وارسته به زندان پس از فشار و آزار در بیمارستان

مسئولین زندان کاشان علیرضا وارسته زندانی سیاسی بستری در بیمارستان علیرغم توصیه پزشکان به زندان کاشان منتقل نمودند. 


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ زندانی سیاسی علیرضا وارسته پس از پیگیری های مستمر خانواده و تایید کمیسیون پزشکی به خاطر شرایط حاد جسمی اش به بیمارستان منتقل شده بود. اما در مدت بستری بودن بدستور مسئولین زندان و اطلاعات کاشان دستها و پاهایش را با  دست بند و پابند به تخت بیمارستان و مستمر تحت فشارهای روحی قرار داشت. این مسئله باعث اعتراض پزشکان  گردید و خواهان متوقف کردن فشارها علیه این بیمار زندانی بودند. مسئولین زندان و اطلاعات کاشان وقتی که با اعتراضات کادر پزشکی مواجه شدند، علیرغم وضعیت حاد این زندانی سیاسی روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه وی را بدون درمان به زندان کاشان منتقل نمودند .
با وجود اینکه کمیسیون پزشکی رای بر آزادی وی داده و بیماری او را تایید کرده است؛ اما مسئولین زندان و بازجویان اطلاعات از آزادی وی خودداری می کنند.
زندانی سیاسی علیرضا وارسته  از بیماری حاد رنج می برد. در طی زمان بازداشت بیماری وی شدت یافته است.
علیرضا وارسته ۲۳ ساله دانشجوی دانشگاه «تربیت معلم کاشان» و دانشجوی اخراجی دانشگاه «تربیت معلم پردیس کرج» بوده و از یک بیماری حاد رنج می برد
این دانشجوی زندانی در روز ۸  آبان ۱۳۹۶، به دلیل ارتباط داشتن با خانواده های زندانیان سیاسی  قتل عام شده  سال۱۳۶۷ در منزل شخصی پدرش بازداشت شد. روز ۲۵ بهمن ماه؛ پرونده وی به دادگاه رفت و توسط دادگاه انقلاب کاشان به ۱۰ سال حبس محکوم شد. ۱۰ سال حکم وی بر اساس اتهامات توهین به خامنه ای؛ تبلیغ علیه نظام؛ ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران و جاسوسی صادر شده است. اما اتهام جاسوسی در پرونده وی اساسا دروغ بوده و وکیل وی به این دادنامه اعتراض کرده است.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام 
و پیج اینستاگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #علیرضا_وارسته #بازداشت #کاشان #دانشجو #اطلاعات #دستبند #بیمار

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر