۱۳۹۷ فروردین ۲۲, چهارشنبه

تداوم اعتصاب غذای ارژنگ داوودی برای کمی هوا و کمی آفتاب پس از ۴۰ روز


زندانی سیاسی ارژنگ داوودی ۴۰ روز است که برای کمی هوا و کمی آفتاب در قرنطینه زندان مرکزی زاهدان اعتصاب غذا و دارو کرده است.


 #ایران  #حقوق_بشر - به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ این زندانی سیاسی بدون هواخوری؛ بدون ملاقات و تماس تلفنی با خانواده؛ محروم از کمترین امکانات غذایی متناسب با بیماری دیابت و بیماری قلبی در قرنطینه زندان مرکزی زاهدان محبوس است.
پس از انتشار اخبار اعتصاب غذا رئیس زندان مرکزی زاهدان با ممانعت از چک پزشکی آقای داوودی با جان او بازی می کند.
ارژنگ داوودی متولد ۱۳۳۲ از زندانیان سیاسی قدیمی که برای ساکت کردنش او را ابتدا به زندان زابل و سپس به زندان زاهدان منتقل کرده اند؛ در شرایطی سخت و بدون کمترین امکانات در جهنمی به نام قرنطینه زندان زاهدان محبوس است. 
آقای داوودی از روز ۱۲ اسفند ماه در اعتراض به این شرایط و به گفته خودش برای کمی هوا و کمی آفتاب اعتصاب غذا و دارو کرده است. 
این زندانی سیاسی در نامه ای که به مراجع بین المللی نوشته و در فضای مجازی منتشر شد؛ اعلام کرد که: «این زورگویی بی شرمانه و طولانی مدت علاوه بر تشدید بیماریهای قلبی و دیابت؛ باعث شده که دید چشمهایم بیش از پیش ضعیف شود. از تاریخ ۱۶ دی ۹۶ در پی انتقال مجدد به زندان زاهدان دچار عوارض سوء بسیار حاد و وخیم شدم. زیرا که در دخمه ای کوچک تحت عنوان سلول انفرادی شماره ۲ در قرنطینه زندان نگهداری می شوم و از حق ملاقات؛ تلفن و ارتباط با سایر زندانیان: هواخوری؛ پیاده روی؛ مطالعه کتاب؛ تلویزیون؛ امکان تهیه دارو و غذای متناسب با بیماریها و ...  محروم هستم».
زندانی سیاسی ارژنگ داوودی اعتصاب غذای خود برای کمی هوا و کمی آفتاب در قرنطینه زندان مرکزی زاهدان را همچنان ادامه می دهد.

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زابل #اعتصاب_غذا #زاهدان #ارژنگ_داوودی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر