۱۳۹۷ فروردین ۲۹, چهارشنبه

اعدام ۷ زندانی در زندان رجایی شهر در سحرگاه امروز


حکم اعدام ۷ زندانی در سحرگاه امروز در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد.


 #ایران  #حقوق_بشر - به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام ٬سحرگاه روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ۹۷، ۷ زندانی در زندان رجایی شهر کرج به دار آویخته شدند.
این زندانیان که از روز دوشنبه ۲۷ فروردین جهت اجرای حکم اعدام به قرنطینه منتقل شده بودند ،در سحرگاه روز چهارشنبه حکمشان به اجرا گذاشته شد.
یکی از اعدام شدگان محمد صالح دولت آبادی نام داشت. اتهام اکثر این زندانیان قتل اعلام شده است ولی در این میان محمد صالح دولت آبادی که پیش از این در اواخر سال ۹۶نیز برای اجرای حکم اعزام شده بود دارای وضعیت ویژه بود .او در پرونده ای متهم به قتل شده بود که در آن جنازه یی وجود نداشت اما نیروهای امنیتی با گروگان گرفتن برادر و مادر و خواهر این زندانی او را وادار به اعتراف به قتل کردند و سرانجام برغم همه ابهاماتی که ذر این پرونده وجود داشت امروز حکم اعدام را اجرا کردند. این زندانی در بند ده سالن ۳۱ زندان گوهردشت کرج محبوس بود.
محمدصالح دولت آبادی حدود ۱۱ سال بود که به اتهام قتل دستگیر شده بود اما بر اساس گزارشات منابع مطلع در پرونده این زندانی مواردی دال بر عدم وقوع قتل وجود دارد:
اولا: جنازه مقتول تا کنون پیدا نشده است.
دوما: بعد از چند سال صدور حکم اعدام ٬مقتول در محله و منزل خود ظاهرشده است که تعدادی از اهالی محل این موضوع را به قاضی صادر کننده حکم با شهادت خود اعلام کرده اند. لیکن قاضی مربوطه عنوان نموده است؛ به علت اینکه این شهادت در زمان باز پرسی اعلام نشده مورد قبول دادگاه نمی باشد.
اجرای احکام پرشمار اعدام در شرایطی صورت می گیرد که عفو بین الملل در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که حکومت ایران به تنهایی بیش از نیمی از اعدام های دنیا را انجام می دهد.

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران  #حقوق_بشر  #اعدام #کرج  #رجایی_شهر #گوهردشت #قصاص

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر