۱۳۹۷ اردیبهشت ۱, شنبه

فشار بر خانواده عباس صنگوری پس از ۶ سال زندان و تبعید

مسئولین قضایی در پاسخ پیگیری خانواده زندانی سیاسی عباس صنگوری (صگوری) در خصوص مرخصی آنها را مورد تهدید و بازجویی قرار داده و با آنها بدرفتاری کردند.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ زندانی سیاسی عباس صنگوری هم اکنون بیش از ۶ سال است که در زندان محروم از مرخصی است. وی در زندان همدان در تبعید است. 
مادر پیر عباس صنگوری که در شهر شوش ساکن است با بیماری و سن بالا قادر به رفتن برای ملاقات فرزندش نیست. اما مسئولین زندان همدان و اداره اطلاعات شوش به جای پاسخگویی به خانواده این زندانی سیاسی با آنها بدرفتاری کرده و این خانواده را مورد تهدید و بازجویی قرار داده اند.
بر اساس آخرین گزارشات روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه؛ اداره اطلاعات شوش برادرزاده وی میلاد صنگوری را به مدت چند ساعت بازداشت و مورد بازجویی قرار داده است. مامورین اطلاعات این خانواده را مورد تهدید قرار دادند که در مورد فرزندشان کار خبری نکنند.
زندانی سیاسی عباس صگوری فرزند کعبعلی حدود۴۰ سال سن دارد. وی مجرد و دارای تحصیلات متوسطه بوده و در سال ۱۳۹۰ به اتهام  تبلیغ و تحریک مردم علیه نظام بازداشت شد. او دردادگاه دزفول به اتهام “محاربه با خدا و افساد فی الارض” و “اقدام علیه امنیت ملی” از طریق ارتباط با تشکیلات و سازمان‌های خارج از کشور به ۱۵ سال زندان و تبعید به زندان همدان محکوم شد.
 وی در اداره اطلاعات اهواز مورد شکنجه های جسمی و روحی سنگینی واقع شد. 
عباس صنگوری اکنون اوضاع نابسامانی در زندان همدان دارد. شغل این زندانی؛ بنایی بوده و صرفا به دلیل اینکه اهل سنت بوده و مذهب اهل سنت را تبلیغ کرده برای او پرونده سازی شده است. رئیس اداره اطلاعات اهواز او را تهدید کرده است که کاری می کنم که موهای سرت مثل دندانت سفید شود.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام 
و پیج اینستاگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #شوش #همدان #زندان #عباس_صنگوری #تبعید #خانواده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر