۱۳۹۷ فروردین ۲۰, دوشنبه

افزایش فشار و تهدید خانواده زندانی سیاسی ماهر کعبی



مامورین اطلاعات اقدام به فشار و تهدید بر علیه خانواده زندانیان سیاسی ماهر و احمد کعبی کردند.


#ایران  #حقوق_بشر - به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ بر اساس گزارشهای رسیده؛ در روزهای گذشته؛ در ادامه تظاهرات در شهرهای خوزستان؛ مامورین اطلاعات شهرستان شوش اقدام به اذیت و آزار؛ تهدید و فشار بر خانواده زندانی سیاسی ماهر کعبی کردند.
علاوه بر ماهر کعبی که هم اکنون در زندان مرکزی اردبیل در تبعید است؛ فرزند دیگر این خانواده احمد کعبی با آرتروز شدید و درد زیاد در ناحیه کمر در زندان کرمان در تبعید است. هر دو برادر هم اکنون به دور از محل زادگاه و سکونت خانواده در تبعید زندانی هستند و هر دو پس از بازداشت در بازداشتگاه اهواز به شدت مورد شکنجه واقع شده و هم اکنون با بیماریهای حاصله از شکنجه دوراه بازداشت روبرو هستند. 
مادر این دو زندانی سیاسی با مشکلات قلبی و بیماریهایی مواجه است و تهدیدها و فشارهای اخیر وضعیت جسمی وی را وخیم تر کرده است. به طوریکه پزشک وی بیماری و ناراحتی قلبی او را نتیجه استرسهای عصبی دانسته است.
دانشجوی زندانی سیاسی ماهر کعبی؛ فرزند رحیم متولد ۷ آذر ۱۳۷۱ در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۳۹۰؛ هنگامی که 19 سال بیشتر نداشت  در شوش خوزستان دستگیر و مدت سه ماه در سلولهای انفرادی اطلاعات زیر بازجویی بوده است.
 وی به اتهام اقدام علیه امنیت ؛ عضویت در سازمان آزادی بخش اهواز؛ ارسال اخبار  به ۱۰ سال حبس در تبعید محکوم شده است. بنا به گفته نزدیکان این زندانی؛ وی به هیچ گروهی وابسته نبوده است. 
ماهر کعبی در زمان بازداشتش در اطلاعات تحت شکنجه های شدید جسمی و روحی قرار گرفته و حتی دندانهایش ریخت. اکثر اتهاماتی که در پرونده وی موجود است؛ با فشار و شکنجه بر وی تحمیل شده است.
برادر ماهر کعبی؛ احمد کعبی نیز در زندان کرمان محبوس است. این دو برادر که با هم دستگیر شدند؛ به شدت مورد شکنجه قرار گرفته و شکنجه های شدید باعث مشکلات جدی کمر احمد شد به طوری که حتی ده دقیقه قادر به ایستادن بر سر پا نیست.

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران  #حقوق_بشر #شوش #تهدید #زندانی سیاسی #کرمان #اردبیل #اهواز #خوزستان #شکنجه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر