۱۳۹۷ فروردین ۲۷, دوشنبه

بستن دست و پای زندانی بیمار به تخت بیمارستان


زندانی سیاسی زندان کاشان علیرضا وارسته در روزهای گذشته پس از پیگیری های فراوان از طرف خانواده به بیمارستان منتقل شد.


#ایران #حقوق_بشر  - به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ این جوان دانشجوی زندانی که به صورت شبانه روزی توسط مامورین مراقبت می شود؛ با دستبند و پابند به تخت بیمارستان بسته شده است. به دستور مسئولین زندان حتی شبها نیز پای این زندانی بیمار را باز نمی کنند. این زندانی بیمار قادر نیست شبها به دلیل فشار پابند بخوابد. 
از طرفی برخی از مامورین زندان که بصورت شبانه روزی همراه با زندانی بیمار در بیمارستان هستند او را مورد توهین و اذیت و آزار قرار داده اند. به طوری که از شدت فشار وضعیت جسمی بیمار وخیم تر از قبل شده است.

علیرضا وارسته ۲۳ ساله دانشجوی دانشگاه «تربیت معلم کاشان» و دانشجوی اخراجی دانشگاه «تربیت معلم پردیس کرج» بوده است. وی از یک بیماری حاد رنج می برد. مسئولین اطلاعات کاشان با وجود ارائه مدارک پزشکی مبنی بر بیماری و تاییدیه کمیسیون پزشکی به سختی به این زندانی سیاسی بیمار اجازه اعزام به بیمارستان دادند.
علیرضا وارسته طی دوران بازداشت خود به مدت دو هفته در قرنطینه ویژه زندان کاشان در شرایط سخت مورد بازجویی قرار گرفته و ساعتها در حضور دادستان با چشمان بسته مورد بازجویی بوده است. وی حین بازجویی تحت فشارهای شدید روحی قرار داشته و مسئولین مربوطه او را وادار به امضای برگه هایی بر علیه خودش نموده اند. فشارهای دوران بازجویی تاثیر جدی بر سلامت وی داشته است.
علیرضا وارسته در روز ۸  آبان ۱۳۹۶، در منزل شخصی پدرش بازداشت شد. روز ۲۵ بهمن ماه؛ پرونده وی به دادگاه رفت و توسط دادگاه انقلاب کاشان به ۱۰ سال حبس محکوم شد. ۱۰ سال حکم وی بر اساس اتهامات توهین به خامنه ای؛ تبلیغ علیه نظام و جاسوسی صادر شده است. اما اتهام جاسوسی در پرونده وی اساسا دروغ بوده و وکیل وی به این دادنامه اعتراض کرده است. 
او پس از محکوم شدن به ۱۰ سال زندان به بند عمومی منتقل شد که با وجود آمار بالای زندانیان تنها ۴ سرویس بهداشتی دارد. سطح بهداشت بند پایین است و هواخوری ندارد.

کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #علیرضا_وارسته #بازداشت #کاشان #دانشجو #اطلاعات

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر