۱۳۹۵ تیر ۲۰, یکشنبه

#ایران - #حقوق_بشر - گوشه هایی از آنچه در سالن 12 بند 7 زندان اوین می گذرد - قسمت دوم - هواخوری

گوشه هایی از آنچه در سالن 12 بند 7 زندان اوین می گذرد - قسمت دوم - هواخوری















آنچه که ذیلا میخوانید بخشی از گزارشی است که یکی از زندانیان آزاد شده زندان اوین از وضعیت سالن ۱۲  بند 7 زندان اوین نوشته و برای نه به زندان - نه به اعدام ارسال شده است. 
در این گزارش ٫که قسمت اول آن روز گذشته از نظر
تان گذشت؛ بخش ناچیزی از وضعیت اسفبار و فشارهای وارده بر زندانیان در زندان مخوف اوین به اطلاع همگان می رسد.
ادامه این گزارش در روزهای آینده به اطلاع شما خواهد رسید.

ساختمان سالن 12 بند 7 زندان اوین و هواخوری آن از اندرزگاه که واردی می شوی دو راه پله دارد که به سمت پایین می رود . سپس در یک محوطه کوچک سمت راست سالن جهاد و سمت چپ سالن 12 است.
در ورودی سالن 12 پذیرش کوچکی است که بعضی زندانیان مالی را بعنوان مسئول و پیجر و نظافتچی و مراقب نگهبان روز و شب گذاشته اند که اتاقشان همجوار قسمت پذیرش است. 
هنگامیکه وارد سالن می شوید سالنی با عرض دو متر و طول 60 تا 80 متر می بینید که سمت چ‍پ آن از اتاق یک تا 4 قرار دارد.
در سمت راست ٫دقیقا در وسط سالن 12در کوچکی است که به یک محوطه مستطیل شکل به طول 50 متر در عرض سه متر منتهی می شود. این محوطه هواخوری سالن 12 محسوب می شود. دور این باصطلاح هواخوری دیوارهای بلندی کشیده شده است. سمت راست آن قسمت کوچکی برای شستشوی دست و ظروف قرار دارد. 
پشت این قسمت٫مجموعه سرویس بهداشتی سالن یک که همان سالن معتادین است قرار دارد. پنجره های اتاقهای این سالن به هواخوری باز میشود که معمولا با آب دهان زندانیان پوشیده شده و وضعیت ناجور و کثیفی دارد.
داخل هواخوری همجوار سالن یک (که هواخوری و اتاقهای سالن 12است) کف زمین قدم به قدم دریچه های فاضلابی تعبیه شده که بخار فاضلاب به هوا پخش می شود .این بخار ناشی از آب گرم و بخار ناشی از استفاده از سرویسهای حمام و توالت است٫که داخل این باصطلاح هواخوری پخش می شود.در این کانالها موشها به وفور تردد می کنند. 
انتهای سالن سمت راست معروف به چراغخانه٫محلی بسیار کوچک با 4 شعله بزرگ و سه شعله کوچک بعلاوه یک سماور برقی برای آشپزی 80 نفر قرار دارد.هنگامی که گاز قطع باشد٫از برق استفاده میشود.
انتهای سالن سمت راست سرویس بهداشتی و سمت چپ سرویس حمام است.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر