۱۳۹۵ تیر ۲۱, دوشنبه

گوشه هایی از آنچه در سالن 12 بند 7 زندان اوین می گذرد - قسمت سوم

#‏ایران‬-#‏حقوق_بشر‬- فروشگاه زندان - جابجایی و فروش مواد مخدر توسط باندهای وابسته به مسئولین زندان- بازرسیهای وحشیانه زندانیان 



با بخش دیگری از گزارش وضعیت سالن 12 زندان اوین توجه شما را به نقض سیستماتیک حقوق زندانیان بخصوص زندانیان سیاسی در زندان مخوف اوین جلب می کنیم. این گزارش که دو شماره قبلی آن را پیش از آن ملاحظه کرده اید توسط یک زندانی که توسط از ایران خارج شود؛ برای نه به زندان - نه به اعدام ارسال شده است.

قسمت سوم- فروشگاه سالن 12- جابجایی و فروش مواد مخدر توسط باندهای وابسته به مسئولین زندان- بازرسیهای وحشیانه زندانیان 

در ورودی سالن 12 زندان اوین فروشگاه کوچکی قرار دارد . تمامی اجناسی که توسط این فروشگاه به زندانیان عرضه میشود٫تاریخ گذشته٫بدرد نخور و بسیار بنجل است که به طرز باور نکردنی با قیمت کلان به زندانیان فروخته می شود.
 زندانیان بدلیل نیازهای روزانه خود به مواد غذایی و سایر الزامات ضروری؛ مجبورند این اجناس را که قیمت چند برابر گرانتر دارند٫بدلیل نیازهای روزانه بخرند. عوامل زندان آنچه را که هیچ فروشگاهی قادر به عرضه آنها نیست و باید دور ریخته شود به نام تعاون زندان به زندانیان می فروشند. 
درآمد روزانه فروشگاه سالن 12 بین سه تا پنج میلیون تومان در روز است.
البته لازم است گفته شود که اجناسی با کیفیت های خوب در بندهای دیگر یافت می شود که البته آنها نیز با قیمتهای کلان فروخته می شود.
به این ترتیب غیر از آنچه که در بیرون از زندان چپاول می شود؛ زندان هم به محل کسب و کار پررونق آقایان و آقازاده هایی که در زندان استخدام شده اند٫تبدیل شده است و از طریق آن درآمدهای کلان به جیب می زنند. این اعمال بصورت نهادینه شده و از طریق باندهای مافیایی درون نظام انجام می شود.
بطور مثال بازیافت نان خشک بر عهده یک قبیله ترک زبان است که در استخدام زندان هستند. 
بازیافت زباله در دست کردهایی است که از این راه درآمد کلان به جیب می زنند.
در اندرزگاه ۸ دزدان دریایی یا سومالیایی هستند که حبس بعضی از آنها تمام شده ولی در زندان مانده اند و کسب و کار خود را دارند. ريیس آنها فردی بنام واشنگتن است که غول توزیع مواد مخدر در اندرزگاه ۷ و ۸ است. واشنگتن سومالیایی الاصل است و نزدیک به 180 نوچه سومالیایی٫کنیایی و آفریقایی برای او کار می کنند. 
وی  مواد مخدر را بوسیله همین نوچه هایش در بندها توزیع می کند. نفرات وی هیچگاه چک و بازرسی نمی شوند و اجازه رفت و آمد آزاد به قسمتهای مختلف زندان را دارند و هیچکدام از محدودیتها شامل حال آنان نمی شود.آنها با آزادی کامل مواد مخدر را جابجا و توزیع می کنند چرا که وابسته به عوامل و روسای زندان هستند.
در عوض بازرسی های وحشیانه ای در سالن 12 و زندان انجام می شود که تمام زندگی و لوازم زندانیان را به هم می ریزند و از بین می برند.حتی مرغهای فریزری که زندانیان جهت استفاده روزانه از فروشگاه خریداری می کنند یکی یکی باز و چک می شود که چیزی داخل آنها جاسازی نشده باشد. بهانه بازرسیها این است که زندانیان گوشی موبایل ٫سیمکارت و فلش وارد می کنند. این در حالتی است که زندانیان اجازه رفت و آمد به سایر مکانهای زندان را ندارند. در سالنی که 24 ساعته توسط ده دوربین و جاسوسان مالی مانیتور می شود ٫کدام زندانی امکان وارد کردن اجناس را دارد. 
این کارهای غیرانسانی بهانه ای برای ایجاد محدودیت و فشار بیشتر بر زندانیان سیاسی است.

ادامه دارد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر