۱۳۹۵ تیر ۲۵, جمعه

عفو بین الملل خواهان اقدام فوری در مورد سعید حسین زاده شد

#ایران - #حقوق_بشر- عفو بین الملل خواهان اقدام فوری در مورد سعید حسین زاده شد





امروز جمعه 25 تیر1395 سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای خواهان اقدام فوری در مورد وضعیت سعید حسین زاده فعال مدنی زندانی در زندان اوین شد. این سازمان با تاکید بر آزادی بی قید و شرط وی خواستار تضمین برخوداری او از خدمات مناسب پزشکی تا زمان آزادی شد.

سعید حسین‌زاده فعال مدنی روز ۱۱ جولای علی رغم بیماری‌های متعدد حاد و نیاز شدید به مراقبت‌های پزشکی تخصصی، به زندان اوین بازگردانده شد و از آن روز تا این لحظه در اعتصاب غذا به سر می‌برد. 
سعید حسین‌زاده به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و توهین به مقام رهبری در مجموع به ۷ سال زندان محکوم شده است و حکمی که علیه او توسط دادگاه انقلاب منتشر شده به صراحت و بی‌شرمانه از فعالیت‌های مدنی او از جمله حمایت از خانواده‌های کشته شدگان سال ۸۸ دیدار با مادر ستار بهشتی و خواست آزادی نرگس محمدی به عنوان اقدام علیه امنیت ملی یاد می‌کند.
دادگاه انقلاب ستار بهشتی را متوفی فتنه، نرگس محمدی را زندانی فتنه و خود سعید حسین زاده را حامی فتنه ۸۸ می نامد.این حکم یک بار دیگر گواهی می دهد که تا چد حد آزادی عقیده آزادی بیان و آزادی گردهمایی در ایران تهی از معنا شده است و تا چه حد داستان سرکوب ۸۸ ادامه دارد و همچنان قربانی می گیرد.
در پایان بیانیه ٫سازمان عفو بین الملل از حکومت جمهوری اسلامی خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط سعید حسین زاده شد و تاکید کرد که وی می بایست تا آزادی از امکانات درمانی مبتنی بر اخلاق پزشکی، از جمله اصول محرمانه بودن، استقلال، و رضایت آگاهانه برخوردار باشد هم‌چنین این زندانی عقیدتی را که تنها به خاطر انجام مسالمت‌آمیز حق آزادی بیان و تجمع و تشکل محکوم شده، به دلیل اعتصاب غذایش مجازات نکنند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر