۱۳۹۶ مهر ۲۰, پنجشنبه

ممنوع الملاقات کردن زندانی سیاسی مهدی معربی در تربت جام

#حقوق_بشر #ایران - ممنوع الملاقات کردن زندانی سیاسی مهدی معربی در تربت جام



یک زندانی سیاسی از فعالین عرب در زندان تربت جام بیش از یک ماه است به دلایل نامعلوم ممنوع الملاقات شده است.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ زندانی سیاسی عرب اهوازی مهدی معربی (شاخی) هم اکنون نزدیک به دو سال است که در زندان تربت جام محبوس است.
خانواده مهدی معربی در طی این دو سال فقط یک بار موفق به ملاقات حضوری با آن شدند. برادر او  یک ماه پیش پس از طی کردن فرسخ ها از اهواز به تربت جام با ممانعت مسئولین زندان با ملاقات مواجه شد. دلیل محرومیت از ملاقات مشخص نیست.

مهدی معربی(شاخی) فرزند جبار؛ متولد ۱۳۷۱ فارغ التحصیل از دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی دزفول كه در سال 1394 توسط اداره اطلاعات همراه 17 جوان اهل حميديه دستگير شده بود. وی در دادگاه انقلاب شعبه دو به ریاست قاضی زارعی به اتهام محاربه و اقدام علیه امنیت ملی به سی سال زندان و تبعید در خرم آباد محکوم شد.
بر اساس گفته نزدیکان وی این زندانی سیاسی اهوازی مدت ۱۸ ماه در اداره اطلاعات اهواز تحت شکنجه های شدید جسمی و روحی قرار گرفت به طوریکه پای او را با دریل برقی سوراخ کرده بودند.    
مهدی معربی پس از انتقال به زندان خرم آباد از دوستان خود محمود غابشی 20 ساله (محكوم به ده سال) و علی زمانی(عبیداوی) 22 ساله (محکوم به بیست و پنج سال) جدا شده و او را به زندان تربت جام انتقال دادند.
خانواده این زندانی سیاسی همانند خانواده های دیگر متهمین این پرونده مجبور به مهاجرت از شهر خود شده و هم اکنون در کوی صیاحی اهواز زندگی می کنند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#اهواز #زندان #ملاقات

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر