۱۳۹۶ مهر ۱۷, دوشنبه

صدور احکام علیه شهروندان بهایی

#حقوق_بشر #ایران - صدور احکام علیه شهروندان بهایی 



هشت شهروند بهایی در مشهد و قروه به اتهامهای بی اساس به حبس و زندان محکوم شدند.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ ۵ شهروند بهایی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران توسط قاضی مقیسه ای هر یک به پنج سال زندان محکوم شدند. 
ماریا کوثری شهروند دیگر بهایی در شهرستان نیز به یک سال زندان و دو سال تبعید به تربت حیدریه محکوم شد. همچنین دو شهروند بهایی خشایار تفضیلی و سینا اقدس‌زاده نیز به یک سال حبس تعلیقی محکوم شدند. 
در ابتدای مهر ماه نیز کامران شهیدی دیگر شهروند بهایی ساکن تهران به اتهامی نامعلوم توسط ماموران امنیتی بازداشت و محل کسب او نیز در همان روز پلمب شد.
این شهروندان بهایی به اتهامات جاسوسی علیه اسرائیل؛ تبلیغ علیه نظام و تبلیغ دین بهایی محاکمه و محکوم شدند در حالیکه این اتهامات کاملا بی اساس است. 
پلمب محل کسب‌وکار بهاییان توسط اداره اماکن درشهرهای مختلف ایران یکی از ابزار سرکوب علیه شهروندان بهایی است که طی چهار دهه گذشته بسیاری از شهروندان بهایی با آن مواجه بوده‌اند.
علاوه بر این سالانه ده‌ها تن از شهروندان بهایی از تحصیل در دانشگاه در مرحله ورود به دانشگاه و یا پس از آن محروم می‌شوند. 
خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امورحقوق بشر در ایران در گزارش‌ اخیر خود از آزار و اذیت بهاییان در ایران انتقاد کرد و بازداشت بهاییان به دلایل عقیدتی و نیز محرومیت آنان از تحصیل را نقض حقوق بشر دانست.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#بهایی #قروه #تهران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر