۱۳۹۶ آبان ۴, پنجشنبه

تداوم بازداشت و احتمال دادگاهی کردن دختر ۱۵ ساله آبادانی

#حقوق_بشر #ایران - تداوم بازداشت و احتمال دادگاهی کردن دختر ۱۵ ساله آبادانی




پدر و خانواده مائده شعبانی نژاد دختر ۱۵ ساله آبادانی از مجامع بین المللی خواهان کمک برای آزادی فرزندشان هستند.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ روز چهارشنبه ۲۶ مهر ماه؛ یک دختر ۱۵ ساله آبادانی به نام مائده شعبانی نژاد احضار و سپس بازداشت شد.
خانواده مائده شعبانی می گويند: «يك روز قبل از بازرسی منزل و بازداشت مائده شعبانی نژاد از مدرسه اش، در 25 مهر ماه احضاريه از شعبه 2 دادگاه انقلاب شهرستان آبادان برای ما فرستادند و در همان روز از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر او را بازجوئی کرده و روز بعد او را بازداشت كردند».
پدر مائده شعبانی نژاد می گويد: «تا كنون دليل بازداشت دخترم مشخص نيست،مائده شعر حماسی و ملی به زبان عربی می گويد و همچنين در فضای مجازی حضور دارد، اما تا كنون اتهام او برای ما مشخص نيست و مادرش تا كنون موفق نشده كه او را ببيند، هر روز به خانواده وعده می دهند كه امروز دادگاهی می شود و آزاد خواهد شد».
این دختر ۱۵ ساله بازداشتی تنها یکبار روز ۲ آبان ماه؛ با مادر خود تماس تلفنی داشته و در این تماس هیچ اشاره ای به علت دستگیری خود نکرده است.

مائده شعبانی نژاد متولد 1381 ساكن شهر آبادان، ايستگاه 7 (سليچ)، دانش آموز سال اول دبيرستان دخترانه ريحانه و يكی از دانش آموزان نمونه شهر آبادان است در روز  چهارشنبه 26 مهر ماه؛  از مدرسه توسط اداره اطلاعات بازداشت شد.
نه به زندان نه به اعدام؛ دستگیری دختر ۱۵ ساله؛ تشکیل دادگاه و تداوم بازداشت وی را محکوم و از مظاهر مشخص نقض حقوق بشر می داند.
گفتنی است که طی ۳۸ سال گذشته موارد فراوانی از دستگیری کودکان و نوجوان؛ تشکیل پرونده و اعدام آنان در ایران وجود داشته و دارد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#دستگیری  #دختر #آبادان  #شاعر #عرب

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر