۱۳۹۶ مهر ۲۰, پنجشنبه

زندانیان سیاسی رجایی شهر همچنان در فشار و محرومیت از امکانات

#حقوق_بشر #ایران - زندانیان سیاسی رجایی شهر همچنان در فشار و محرومیت از امکانات



پس از انتقال خشونت بار زندانیان سیاسی از سالن ۱۰ رجایی شهر (گوهردشت) و ضرب و شتم آنها؛ انواع فشارها و محدودیها علیه آنها همچنان ادامه دارد.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ حین انتقال وحشیانه زندانیان سیاسی کلیه وسایل شخصی و وسایل برقی و امکانات زندانیان از قبیل یخچال و ... آنها غارت و یا تخریب شده و هم اکنون از کلیه امکانات محروم هستند. با وجود تغییر مدیریت بند از مردانی به ضیایی تغییری در این وضعیت داده نشده و وسایل زندانیان به آنها داده نشده است.
بر اساس گزارشات زندانیان به دلیل نبودن جا و کمبود هوا در سلولها در راهرو می خوابند. 
غذای زندان بسیار بد و بی کیفیت از سویای بد بو تهیه شده و قابل خوردن نیست. با توجه به اینکه تمامی امکانات تهیه غذا توسط خود زندانیان هم از آنها گرفته شده این امر باعث تشدید بیماری زندانیان که بسیاری از آنان سالخورده هستند؛ می شود.
زندانیان سیاسی را از خرید از فروشگاه محروم کرده اند و با توجه به اینکه بسیاری از آنان پس از اعتصاب غذای طولانی نیاز به مواد مقوی و میوه و سبزیجات تازه دارند؛ این امر فشار مضاعفی را بر آنان تحمیل کرده است.
آب آشامیدنی نیست و علاوه بر آن وضعیت بهداشت و تهویه در این بند بسیار نامناسب است.
به عمد و به دستور مسئولین زندان برای اذیت و آزار بیشتر در محل ورود هوا به سالن زندانیان سیاسی محل زباله قرار داده شده که همین محیط سالن را بدتر و از نظر بهداشتی کثیف تر می کند.
حین انتقال به بیمارستان یا مراکز درمانی زندانیان سیاسی را مجبور به پوشیدن لباس زندان و بستن پابند می کنند. این امر مشکل جسمی بیماران را حادتر می کند و مانعی برای انتقال زندانیان سیاسی به مراکز درمانی است. 
زندانیان سیاسی در بی خبری مطلق قرار داده شده اند . به طوری که حتی از داشتن  روزنامه های حکومتی نیز محروم هستند.

 وجود چهل دوربین مداربسته و شصت و چهار سیستم شنود در همه قسمتهای زندان؛ به شکلی غیرانسانی خصوصی ترین حرکات زندانیان تحت نظر مسئولین زندان است.

 گفتنی است که از روز هشتم مردادماه، پس از یورش گارد ویژه زندان رجایی‌شهر به زندانیان عقیدتی و سیاسی محبوس در سالن ۱۲ اندرزگاه ۴ این زندان و انتقال آنان به سالن ۱۰، زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر در یک اعتصاب چهل روزه به وضعیت غیرانسانی سالن اعتراض کردند. اعتراض و اعتصاب غذای زندانیان سیاسی با حمایتهای گسترده در داخل ایران و در سطح بین المللی همراه بود.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#اعتصاب_غذا #زندان #رجایی_شهر #گوهردشت 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر