۱۳۹۶ مهر ۱۲, چهارشنبه

تهدید و گرفتن تعهد از بازداشت شدگان عاشورا

#حقوق_بشر #ایران - تهدید و گرفتن تعهد از بازداشت شدگان عاشورا 



بازداشت شدگان عاشورا در تهران پس از تهدید و گرفتن تعهد آزاد شدند. در حالیکه بازداشت شدگان حین دستگیری به شدت ضرب و شتم شده اند؛ از ایشان تعهد گرفته شد که هیچ شکایتی نکنند.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ روز گذشته ۱۱ مهر ماه؛ به دنبال تحصن خانواده های بازداشت شدگان روز عاشورا سرانجام بازداشت شدگان آزاد شدند. 
بر اساس گزارشها دستگیرشدگان تهدید شدند که در صورت شرکت در مراسم سوگواری؛ جشن و ... با حضور آقای کاظمینی بروجردی مجددا دستگیر خواهند شد.
از آنها همچنین تعهد گرفته شد که در صورت احضارشدن از سوی پلیس امنیت ری خود را سر موقع معرفی کنند؛ به هیچ عنوان حق شکایت از پلیس امنیت ری و نیروهای بسیج پایگاه شهر ری ندارند و حق مصاحبه با رسانه ها و یا ارسال عکس و خبر به سایتهای حقوق بشری و خبری ندارند. 
گفتنی است که روز عاشورا حدود صد تن از نزدیکان کاظمینی بروجردی در حین برگزاری مراسم با ضرب و شتم شدید دستگیر شدند. این ضرب و شتم به حدی شدید بود که بعضی از آنها بیهوش شدند.
روز گذشته ۱۱ مهر ماه؛ بستگان بازداشت شدگان روز عاشورا، در مقابل ساختمان امنیت تجمع کرده و برای آزادی بدون قید و شرط  عزیزانشان پافشاری کردند. پلیس امنیت آدرسهای مختلفی را به خانواده های نگران داده و سعی داشتند که جمعیت را با این ترفند پراکنده سازند. علاوه بر این، وجود  تعداد زیادی از نیروهای اطلاعاتی با لباسهای شخصی ما بین معترضین کاملا مشهود بود که به شدت مراقبت می کردند که کسی عکاسی و فیلمبرداری نکند.اعتراضات تا بعد از ظهر ادامه یافت و به آزادی زندانیان انجامید.
 تجمعات در شهر ری خیابان اوینی خیابان فدایی روبروی مدرسه قلنبری پلیس تامین امنیت و پلیس امنیت شهر ری بالای میدان شهرری بود.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#دستگیری #تهدید #امنیتی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر