۱۳۹۶ مهر ۱۳, پنجشنبه

اعتصاب غذای زندانی تحت شکنجه مسلم شیری در قرنطینه زندان اردبیل

#حقوق_بشر #ایران - اعتصاب غذای زندانی تحت شکنجه مسلم شیری در قرنطینه زندان اردبیل



یکی از زندانیان عادی پس از حدود دو هفته تحمل شکنجه و در اعتراض به تداوم آن اقدام به اعتصاب غذا کرد. 
بر اساس گزارشهای رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ یکی از زندانیان عادی زندان مرکزی اردبیل به نام مسلم شیری پس از تحمل بیش از دو هفته شکنجه و تنبیه زیر نظر یکی از مسئولین زندان اردبیل و در اعتراض به تداوم این شکنجه ها از روز دهم مهر ماه اقدام به اعتصاب غذا کرد. 
مسلم شیری زندانی متهم به قتل از روز ۲۷ شهریور ماه؛ توسط رئیس داخلی بند یک زندان مرکزی اردبیل فرهاد نوروزی به قرنطینه بیرونی زندان منتقل و تحت ضرب و شتم و شکنجه قرار دارد.
روز دهم مهر ماه؛ این زندانی از قرنطینه بیرونی به قرنطینه داخلی زندان منتقل شد ولی شکنجه و آزار وی توسط فرهاد نوروزی و بقیه مسئولین زندان ادامه دارد. وی در اعتراض به این امر اقدام به اعتصاب غذا کرده است.
فرهاد نوروزی از بستگاه مقتول و از خانواده شاکی پرونده این زندانی است و به این دلیل به طور نوبه ای و مستمر این زندانی را با انفرادیهای طولانی مدت و ضرب و شتم مواجه کرده و قصد زجر کش کردن وی را دارد.
مسلم شیری فرزند محمد قلی متولد ۳ خرداد سال ۶۰ از ساکنین پاکدشت ورامین بوده و در تاریخ ۲۹ شهریور ماه سال ۸۸  در اردبیل به اتهام قتل دستگیر شده است. وی مدت هشت سال است که در انتظار حکم اعدام به سر می برد. فرهاد نوروزی رئیس بند یک زندان مرکزی اردبیل از اقوام مقتول به وی گفته است که مجازات تو مرگ با چوبه دار نیست. با مرگ تدریجی تو را می کشم و صدایت به جایی نمی رسد.
به گفته منبع مطلع؛ مسلم شیری هر چند وقت یکبار به بیرون بند برده شده و به مدت چند روز و بعضا تا یکماه در قرنطینه بیرونی زندان به صورت انفرادی زندانی شده و مورد شکنجه قرار می گیرد. وی برای همبندیان خود تعریف کرده است که در مرداد ماه پس از انتقال به قرنطینه مدت ۲۴ روز تحت این شکنجه قرار داشت. به طوری که دست وی را از پشت بسته؛ پاهایش را پابند زده و به این حالت به ستونی بستند تا نتواند به هیچ شکلی خود در مقابل ضربات وارد خود را محافظت کند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#اعتصاب_غذا #زندان #اردبیل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر