۱۳۹۶ مهر ۲۱, جمعه

اعتصاب غذای ابوبکر رستمی زندانی سیاسی اهل سنت

#حقوق_بشر #ایران - اعتصاب غذای ابوبکر رستمی زندانی سیاسی اهل سنت



 ابوبکر رستمی زندانی سیاسی محکوم به اعدام ابوبکر رستمی که هم اکنون در زندان زاهدان محبوس است صبح روز دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶، به دلیل اعتراض به توهین دو آخوند به مقدسات اهل سنت جهت تنبیه به قرنطینه زندان تبعید شد.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ ابوبکر رستمی برای مدت ۲۰ روز به قرنطینه زندان منتقل شده است. 
این تصمیم رئیس زندان خسروی؛ رئیس حفاظت زندان بلانی و مدیر داخله محسن خواجه انجام شده است. مسئولین زندان که تحمل اعتراض وی و زندانیان دیگر را نداشتند با بهانه تراشی گفتند ابوبکر باعث شورش در بند شده و دیگران را تحریک کرده است. ابوبکر رستمی در قبال توهین آخوندی که در روز عاشورا سخنرانی می کرد گفته است بایستید و مشکلات خودتان را بگوید.
بر اساس گفته نزدیکان این زندانی سیاسی فردای روزی که ابوبکر رستمی به قرنطینه منتقل شد، نسبت به این اقدام تنبیهی دست به اعتراض غذا زده است و تا کنون این اعتصاب غذا نیز ادامه دارد.
 زندانی دیگری به نام محمد اسکانی، ۲۲ ساله که در دفاع از مطالبه گری آفای رستمی صحبت کرده بود نیز به دستور مسئولین همزمان با این زندانی سیاسی به محل قرنطینه زندان تبعید شد.
محمد اسکانی از متهمین جرایم مواد مخدر است که از یکسال پیش بصورت بلاتکلیف در این زندان به سر می برد.
ابوبکر رستمی از ۲۶ ماه قبل در این زندان به سر می برد و مردادماه سال جاری به اتهام “محاربه و همکاری با گروههای معاند نظام” همراه با هم پرونده ای های خود توسط دادگاه انقلاب زاهدان به اعدام محکوم شد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#اعتصاب_غذا #زندان #زاهدان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر