۱۳۹۶ مهر ۱۶, یکشنبه

تداوم اعتصاب غذای دانشجوی زندانی در زاهدان

#حقوق_بشر #ایران - تداوم اعتصاب غذای دانشجوی زندانی در زاهدان 



زندانی سیاسی ابوبکر رستمی در اعتراض به انتقال به سلول انفرادی و آزار و شکنجه در زندان مرکزی زاهدان دست به اعتصاب غذا زد. 
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ ابوبکر رستمی دانشجوی زندانی ابوبکر که محکوم به اعدام است در اعتراض به شکنجه های وحشیانه و انتقال به سلول انفرادی در زندان مرکزی زاهدان دست به اعتصاب غذا زد.
روز یکشنبه ۶ مهر ماه؛ دو آخوند که برای سخنرانی به زندان آمده بودند؛ حین سخنرانی به اهل سنت توهین کردند.
این دانشجوی ۲۳ ساله به این موضوع اعتراض کرد. پس از ابوبکر تعداد دیگری از زندانیان اهل سنت به این سخنان توهین آمیز اعتراض کردند. 
رئیس زندان و رئیس حفاظت زندان برای تهدید و آرام کردن بقیه زندانیان ابوبکر رستمی را به سلولهای انفرادی بند قرنطینه منتقل و تحت اذیت و آزار قرار دادند. 
ابوبکر رستمی در اعتراض به شکنجه های روحی و جسمی اقدام به اعتصاب غذا زد.  رئیس زندان و رئیس حفاظت زندان برای مرعوب کردن سایر زندانیان، این دانشجوی زندانی را  به سلول انفرادی منتقل وتحت شکنجه قرار دادند.
ابوبکر رستمی همچنان در اعتصاب غذاست.
لازم به یادآوری است که ابوبکر رستمی  شهریور ۱۳۹۴ هنگامی که برای ادامه تحصیل از ایران عازم پاکستان بود توسط یکی از گروههای عوامل سپاه قدس در پاکستان به گروگان گرفته شده و سپس به سپاه قدس تحویل داده شد. وی روز ۲۵ شهریور ماه به اطلاعات سپاه و سپس به اداره اطلاعات منتقل گردید و به مدت ۳ ماه تحت شکنجه های و بازجویی قرار داشت. 
در اداره اطلاعات سپاه وی را به اعتراف تلویزیونی وادار و از وی اعتراف دروغین گرفتند. پس از پرونده سازی سپاه بر علیه وی؛ او را  به اعدام و ۵ سال  زندان محکوم کردند.    

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زاهدان #دستگیری #اطلاعات #اعتصاب_غذا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر