۱۳۹۶ مهر ۲۴, دوشنبه

دستگیری و پرونده سازی برای ورزشکار ایرانی توسط اطلاعات برای شرکت در مسابقه

#حقوق_بشر #ایران - دستگیری و پرونده سازی برای ورزشکار ایرانی توسط اطلاعات 



محمد کاهکش ورزشکاری که پس از دعوت برای مسابقه توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد؛ هم اکنون در بند هفت زندان اوین محبوس است.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ محمد کاهکش متولد ۳۱ شهریور سال ۶۶، اهل و ساکن خوزستان پس از دریافت دعوتنامه از فدراسیون پرورش اندام اسراییل و اظهار علاقه برای حضور در این مسابقات توسط مامورین اطلاعات احضار و بازداشت شد.
محمد کاهکش قهرمانان پرورش اندام؛ مربی رسمی فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی، مشاور ورزشی بیش از ده باشگاه ورزشی در استان خوزستان و مربی بدنسازی و مشاور ورزشی یکی از تیم های ملی نوجوانان ایران است.
وی در نامه ای می نویسد؛
«در سال ۱۳۹۴ برای نخستین بار از طرف فدراسیون پرورش اندام اسرائیل که زیر نظر فدراسیون جهانی پرورش اندام “ای.اف.بی” است به مسابقات جایزه بزرگ اسرائیل دعوت شدم. این دعوت در سالهای بعد هم تکرار شد. بنابر روال قانون خروج ورزشکاران در ایران برای شرکت در مسابقات بین المللی باید وزارت اطلاعات اجازه بدهد و تائید کند، چند روز پس از آن ماجرا به وزارت اطلاعات در مورد این موضوع اطلاع رسانی کردم و مدتها منتظر جوابشان بودم ولی نه جواب مثبت دادند و نه جواب منفی.»
 محمد کاهکش بر اساس احضاریه اطلاعات در تاریخ ۱۶ مردادماه ۱۳۹۶ احضار و دستگیر شده و مدت ده روز در سلول انفرادی بازجویی شد. وی پس از بازجویی به بند هفت اوین منتقل شد. 
پرونده این ورزشکار زندانی به نزد قاضی صلواتی برای محاکمه ارسال شده است. بر اساس نامه این زندانی قاضی صلواتی به وی اجازه گرفتن وکیل مورد نظر نداده است. 
وی در قسمتی از نامه ای می نویسد؛
 «پس از ۱۰ روز نزد قاضی صلواتی رفتم و اعلام کردم که وکیل من آقای … (نام وکیل نزد هرانا محفوظ است) است.
قاضی صلواتی و نماینده دادستان وقتی اسم وکیل من را شنیدند، گفت ایشان اصلا وکیل نیست، ضد انقلاب و ضد حکومت است، این افراد در خارج از ایران دوره براندازی انقلاب دیده اند. در پرونده های امنیتی سیاسی فقط ۱۴ وکیل قابل قبول دادگاه انقلاب است و بقیه اجازه ورود به پرونده ها را ندارند.
اکنون که این نامه را می نویسم دوبار تاکنون بدون داشتن وکیل در دادگاه آقای صلواتی حاضر شدم. من را رسما متهم کرده اند به : شروع همکاری ورزشی با رژیم صهیونیستی؛ تبلیغ به نفع رژیم صهیونیستی؛ توهین به مقام معظم رهبری؛ توهین به مقدسات اسلامی».
محمد کاهکش که از مرداد ۹۶ در بازداشت به سر می برد، هم اکنون نیز در بند هفت زندان اوین محبوس است

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#دستگیری #احضاریه #خوزستان #ورزشکار #اطلاعات

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر