۱۳۹۶ آبان ۱, دوشنبه

بلاتکلیفی و جلوگیری بازجویان اطلاعات از آزادی عمادالدین ملازهی

 #حقوق_بشر #ایران - بلاتکلیفی و جلوگیری بازجویان اطلاعات از آزادی عمادالدین ملازهی 



زندانی سیاسی زندان مرکزی زاهدان عمادالدین ملازهی با وجود پایان حکم و وعده تعیین تکلیف و آزادی همچنان در زندان است. علیرغم اینکه دادگاه تجدید نظر استان سیستان و بلوچستان حکم دادگاه اولیه علیه  زندانی سیاسی عماد الدین ملازهی را نقض کرده  و حکم به آزادی وی  داده است؛ اما بازجویان وزارت اطلاعات از آزادی این زندانی سیاسی خوددداری می کنند. 
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ در مهر ماه؛ حدود یک ماه پیش زندانی سیاسی عمادالدین ملازهی طروغین رئیس شعبه ۱ بازپرسی  دادگاه انقلاب سراوان  فراخوانده شد و به وی گفته شد که طی یک هفته وضعیت او مشخص خواهد شد. اما علیرغم گذشت ۱ ماه همچنان این زندانی سیاسی در حالت بلاتکلیفی بسر می برد.
هفته گذشته پرونده زندانی سیاسی عمادالدین ملازهی  به شعبه ۱۰۱ دادگاه سراوان فرستاده شد و قرار است که توسط فردی به نام صادقی فر مورد رسیدگی قرار گیرد اما بطور غیر مستقیم به آنها گفته شده است که احتمالا نوبت رسیدگی به  پرونده  وی ۶ ماه دیگر خواهد بود .
 زندانی سیاسی عماد الدین ملازهی اول آذرماه سال گذشته؛ از کمینی که ماموران سپاه به منظور ترور او برپا کرده بود بطرز معجزه آسایی نجات یافت و اشتباها یکی از دوستان وی بنام خلیل جهان دیده را ترور نمودند. ماموران اطلاعات سپاه وقتی متوجه شدند فرد دیگری را اشتباها ترور کرده اند؛ بلافاصله وی را دستگیر و چندین روز تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دادند.
بازجویی و شکنجه این زندانی سیاسی به قصد وادار کردن او به اعتراف دروغین علیه خود در مقابل دوربین های تلویزیون بود.
زندانی سیاسی عماد الدین ملازهی به دلیل شکنجه های وحشیانه توسط بازجویان اطلاعات سپاه از ناراحتی کلیه وخونریزی معده نیز بشدت رنج می برد و از درمان وی نیز تاکنون جلوگیری شده است.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زاهدان #دستگیر #اطلاعات

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر